رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 459203

ظریف: دوستان روس را در جریان آخرین تحولات برجام قرار می دهم

ساعت 24- وزیر امور خارجه گفت که لاوروف را در جریان آخرین تحولات برجام و گفتگوها در فرانسه قرار می دهد و افزود: با دوستان دوران سخت حتما معامله دیگری خواهیم کرد.

style="text-align:justify">محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران درباره سفرش به روسیه گفت: نیاز است درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه با دوستان روس صحبت کنیم. آقای اردکانیان (وزیر نیرو) رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه در اینجا حضور دارند که درباره روابط دوجانبه با طرف روسی صحبت می کنند.

وی افزود: بنده هم علاوه بر بحث های دوجانبه ای که درباره همکاری های دوجانبه داریم، درباره مسائل منطقه ای گفتگو خواهیم کرد و بحث سوریه را داریم، در آستانه اجلاس آستانه در ترکیه هستیم و نیاز است هماهنگی شود، درباره بحث یمن و تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه و تحولات جدی که در افغانستان در جریان است نیاز است گفتگو داشته باشیم.

ظریف عنوان کرد: نمایندگان ویژه ایران در موضوع افغانستان و یمن و سوریه در هیأت هستند و با همتایان خود گفتگو خواهند کرد.

وی گفت: درباره برجام نیاز است دوستان روسی را در جریان آخرین تحولات و گفتگوها در فرانسه قرار دهیم. بلافاصله به چین رفتم و آنها را در جریان آخرین تحولات قرار دادم و امروز که به روسیه آمدم در دیدار با لاوروف دوستان روس را در جریان آخرین تحولات قرار خواهند گرفت.

وزیر خارجه با بیان اینکه با روسیه و چین مواضع مشترکی درباره برجام و بسیاری از تحولات جهانی داریم و لازم است این مشورت ها را ادامه دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد: ما با روسیه روابط راهبردی داریم و این روابط راهبردی هم براساس همسایگی هم براساس سیاست رهبران دو کشور است که نوعی جدید از روابط را بین دو کشور رقم زدند، هم به دلیل اینکه دولت روسیه در دوران های سخت در کنار ایران بوده و ما با دوستان دوران سخت حتما معامله دیگری خواهیم کرد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها