رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 459214

استفاده از سولاریوم خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد

ساعت24 - گرچه مضرات زیاد سولاریوم به اثبات رسیده است اما استفاده از این شیوه برنزه کردن روز به روز در حال افزایش است. قبل از اینکه از سولاریوم استفاده کنید، بهتر است عوارض و خطرات جانبی سولاریوم را بشناسید.

سرطان سینه
تحقیقات سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد، استفاده از سولاریوم راه مناسبی برای برنزه کردن پوست نیست.

گرچه مضرات زیاد سولاریوم به اثبات رسیده است اما استاده از این شیوه برنزه کردن روز به روز در حال افزایش است. قبل از اینکه از سولاریوم استفاده کنید، بهتر است عوارض و خطرات جانبی سولاریوم را بشناسید.

پوست یکی از وسیع‌ترین ارگان‌های بدن بوده و بدن را در مــقابل مشکـلاتی نظـیر کــم آبـــی، اشـعــــه‌های مضر خورشید، عفونت‌های باکتریایی، و آلودگی‌هوا مصون نگه می دارد با این وجود باید توجه داشت که توانایی پوست برای محافظت از مشکلات خارجی محدود است و عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند منجر به آسیب رساندن به پوست ‌شوند.

تحقیقات سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد، استفاده از سولاریوم راه مناسبی برای برنزه کردن پوست نیست. این روش هیچ‌گونه مصونیتی در مقابل سرطان پوست ندارد.

همچنین آمارها نشان می دهند سالانه ده هزار مورد ابتلا به ملانوما و ۴۵۰ هزار مورد ابتلا به انواع سرطان پوست غیر ملانوما بروز می کند که این آمار نتیجه استفاده از دستگاه سولاریوم در استرلیا، اروپا و آمریکا است.

بررسی های محققان نشان می دهد هرچه در سنین پایین تر از دستگاه های سولاریوم استفاده شود خطر ابتلا به سرطان پوست چندین برابر می شود.

برنزه شدن نه تنها خطر ابتلا به انواع سرطان‌های پوست را افزایش می‌دهد؛ بلکه باعث پیر شدن سریع‌تر پوست، آب مروارید، کاهش سیستم ایمنی بدن و آفتاب سوختگی می‌شود.

نتایج مطالعات محققان نشان می دهد رنگ طبیعی بدن هر فرد مناسب ترین رنگ برای حفظ سلامت اوست و دگرگون شدن رنگ پوست با روش های غیر استاندارد سلامت بدن را به خطر می اندازد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها