رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 459673

لزوم تملک 400 خانه در خطر سیل در شیراز

ساعت 24- ۴۰۰ خانه در خطر سیل محله سعدی شیراز باید تملک شود.

style="text-align:justify">مرکز فارس، شهردار شیراز گفت: مطالعات طرح بهسازی و بازآفرینی شهرک سعدی در دست انجام است.

حیدر اسکندرپور افزود: به منظور تسریع در روند بازآفرینی، حکم مدیر بازآفرینی شهرک سعدی ابلاغ شده است تا با همکاری سایر نهادهای متولی این فرآیند هر چه زودتر آغاز شود

وی با اشاره به لزوم جابه جایی منازل واقع در حریم و مسیل رودخانه در محله سعدی شیراز، گفت: در قالب اجرای طرح بهسازی و بازآفرینی شهرک سعدی تلاش داریم با اجرای زیرساخت ها، این شهرک در مقابل سیل ایمن شود، و بدین منظور باید حدود ۴۰۰ منزل مسکونی واقع در حریم و مسیل رودخانه تملک و جابه جا شود

شهردار شیراز با بیان این که ضروری است برای مقابله با اتفاقات، برنامه ریزی‌های لازم انجام شود، گفت: در این راستا مشاورین مطالعات مربوط به محله سعدی و دروازه قرآن را انجام داده اند و طبق این مطالعات عرض کانال اصلی باید تغییر پیدا کند و به اندازه پیشین خود بازگردد.

اسکندرپور با اشاره به پیشینه شهرک سیل و وقوع سیل در این محله در سال‌های مختلف گفت: تعداد زیادی از خانه‌های این محله بدون مجوز شهرداری و در حریم رودخانه ساخته شده و مسائل فنی و شهرسازی در آن رعایت نشده است.

وی افزود: برای یاری رساندن به مردم در مواقع وقوع حادثه باید با الگو قرار دادن هشت سال دفاع مقدس و به دور از خط کشی‌های قومی، سیاسی و مذهبی یاری رسان یکدیگر باشیم، در این حادثه نیز شهرداری، گروه‌های مردمی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها در کنار یکدیگر خدمت رسانی کردند.

شهردار شیراز گفت: در حادثه سیل محله سعدی دستگاه‌های مختلف و مردم به ویژه جوانان و ساکنین این محله در کنار یکدیگر خدمت رسانی کردند و برگزاری این آیین قدردانی به منظور تقویت رسم مبارک و پاسداشت سنت کنار یکدیگر بودن در مواقع سختی و دشواری است.

اسکندرپور خطاب به معتمدین و بزرگان شهرک سعدی گفت: مردم محله سعدی کار بزرگی انجام دادند و از همراهی و همدلی که با یکدیگر داشتند، سپاسگزارم.

وی افزود: در روزهای ابتدایی وقوع سیل کلیه نیروهای شهرداری اعم از مدیران و شهرداران مناطق، پاکبانان و آتش نشانان شبانه روزی خدمت رسانی کردند، اما برخی مدیران دستگاه‌ها به حضوری کوتاه و گرفتن فیلم و عکس از آن حضور بسنده کردند.

سیل پنجم فروردین ماه دروازه قرآن شیراز جان ۲۱ نفر را گرفت، افزون بر یکصد نفر را مصدوم کرد و موجب انباشته شدن ۳۰۰ خودرو بر روی یکدیگر و خسارات مالی بسیار شد.

خبرگزاری صدا و سیما

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها