رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 459748

دکتر دیوید دی برنز توصیه می کند

7 کار برای بهتر شدن خلق و خو

به گزارش هافینگتون پست، دکتر دیوید دی برنز، روانپزشک و نویسنده کتاب پر فروش روانشناسی «احساس خوب: روش جدید درمان خلق و خو» (به انگلیسی: Feeling Good The New Mood Therapy) می‌گوید: «ما هم همان مشکلات بیماران‌مان را داریم.»
راه های زیر چند موردی هستند که کارشناسان خود امتحان کرده و به بیماران خود توصیه می کنند:

خلق وخوی
۱. «قانون ۳۰ ثانیه»

اگر زیر فشار کار، وظایف خانه، یا برخورد با دیگران عرصه بر شما تنگ شده است، اول یک کار کوچک که می توانید آن را در ۳۰ ثانیه انجام دهید را انتخاب کنید. برای مثال اگر روی میزتان نامرتب است، اول کاغذها را روی هم بگذارید و مرتب کنید، و کارها را همین طور ذره ذره انجام دهید. همین کار کوچک به بهتر شدن خلق و خویتان کمک می کند چون حس می کنید بخشی از وظایفتان را تکمیل کرده اید.

۲. نفس عمیق بکشید به گفته حبیب صادقی، کارشناس طب مکمل و نویسنده کتاب «وضوح، پاک‌کننده است» (به انگلیسی: The Clarity Cleanse)، تنها چند نفس عمیق سیستم عصبی پاراسمپاتیک - بخشی از سیستم عصبی که موجب کاهش فشار خون و ضربان قلب می شود - را فعال می کند.

۳. اشکالی ندارداگر ناراحت شوید نشان ندادن احساسات و سرکوب کردن آن در خود، تأثیر منفی دارد. به خودتان اجازه ابراز احساسات بدهید و از این که ناراحت شده اید یا حس بدی کرده اید، خودتان را سرزنش نکنید.

۴. و از خودتان تعریف کنید انتقاد از خود، به خصوص وقتی خلق و خوی بدی دارید، کار راحتی است. به جای تمرکز به اشکالات و اشتباهات‌تان، به نکات مثبت‌تان توجه کنید و همدرد خود باشید.
۵. بهتر است چه کار کنید اگر به جلسه اداره دیر رسیدید و بعد متوجه شدید که هنگام صحبت روی لباستان لک قهوه بوده، شاید همین موضوع شما را نارحت کرده و روی خلق و خویتان تأثیر بگذارد. فکر کنید چکار می توانید بکنید که حالتان بهتر شود. آیا بهتر است به خانه بروید و چرت بزنید؟ یا با دوستتان به کافه بروید و با او درد دل کنید؟ هر کاری که فکر می کنید حال شما را بهتر می کند، انجام دهید.

۶. پیاده‌روی کنید یا حداقل بیرون بروید. مطالعات نشان داده است پیاده‌روی یا هرگونه فعالیت فیزیکی در بهبود خلق و خو تأثیر دارد. کارشناسان می گویند حتی تنها بیرون رفتن و هوای تازه خوردن در روحیه یک فرد تأثیر مثبت می گذارد.

۷. یک جمله روحیه‌بخش بگویید برای خود یک واژه یا جمله مثبت و «محبت آمیز به خود» پیدا کنید که یادتان بماند و هر وقت ناراحت هستید آن را زیر زبان تکرار کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها