رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460554

در مجالس عزای حسینی با کودکان چگونه رفتار کنیم؟

ساعت 24- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به خانواده ها توصیه کرد: برای شکل گیری خاطرات خوبی از مجالس عزای حسینی در ذهن کودکان خود برنامه‌ریزی کنند.

div>

ناهید فضلی با اشاره به حضور کودکان در مجالس عزای حسینی گفت: تربیت دینی کودکان از اینگونه مجالس شکل می‌گیرد لذا باید شرایط را طوری مدیریت کنیم که خاطرات خوبی از عزاداری های حسینی در ذهن کودکان شکل بگیرد.

فضلی به خانواده‌ها توصیه کرد: قبل از شرکت در مراسم عزاداری های حسینی، متناسب با سن و سال کودک خود برایش توضیح دهند که دارند کجا می‌روند، داستان چیست و چرا باید در این مراسم شرکت کنند؟

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: خانواده ها باید از سخن گفتن در مورد وقایع دردناک کربلا که احتمال می‌رود کودک را نگران کرده و احیانا بترساند، صرف نظر کرده و بیشتر بر روی صفات مثبت و مهربانی امام حسین (ع) و خصوصیات ویژه فرزندان ایشان مثل ادب، شجاعت، حمایت از مظلومان، احترام به بزرگتر و... تاکید کنند.

وی اضافه کرد: خانواده ها برای آشنا کردن فرزندان خود با امام حسین (ع) و قیام عاشورا می توانند از کتاب های شعر و داستان هم کمک بگیرند.

فضلی همچنین از خانواده ها خواست تا اسباب بازی مورد علاقه فرزندشان را با خود همراه برده و توقع نداشته باشند کودکان دست از کودکی خود برداشته و بازی کردن را در مجالس عزاداری تعطیل کند.

وی با بیان اینکه توان روحی، جسمی و حوصله کودکان محدود است، از والدین خواست در جایی از هیئت بنشینند که دسترسی به بیرون از مراسم برای آنها آسان باشد و در میان مراسم دست کودک خود را گرفته و بیرون‌از هیئت دوری بزنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها