رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460660

افزایش ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان سال آینده در تهران

ساعت24-رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به نوسازی و جایگزینی بیمارستان های جدیدالاحداث در استان تهران از افزایش ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی در سطح استان تهران تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داد.

نعمت الله ترکی ، در تشریح روند نوسازی و جایگزینی بیمارستان های تهران، گفت: در حال حاضر روند جایگزینی بیمارستان های تهران در حال پیگیری است برای مثال تنها در بیمارستان شهدای تجریش حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت استان تهران افزوده می شود و به این ترتیب پیش بینی ۴۰۰۰ تخت بیمارستانی در سال ۱۳۹۸ و به همین تعداد برای سال ۱۳۹۹ افزایش ظرفیت را در سطح استان داریم.

وی با تاکید بر اینکه این حجم از پیگیری در خصوص تأمین و ارتقای سرانه های بهداشتی و درمانی از سوی شخص استاندار تهران از وزارت بهداشت در تاریخ استان تهران بی سابقه و قابل تقدیر است افزود: جایگزینی و نوسازی بیمارستان های فرسوده پایتخت در دستور کار استان قرار گرفته است که بیمارستان فیروزگر، شهدای مفتح، بیمارستان امام (ره) و شهدای تجریش از جمله آنهاست.

ترکی افزود: احداث خانه های بهداشت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در روستاها، پایگاه های سلامت، مراکز بهداشت روستایی و مراکز بهداشت شهری در اولویت طرح های بهداشتی و درمانی در استان تهران قرار دارد. بی تردید باید بتوانیم برابر استانداردهای کشوری در سطح استان تهران به شهروندان خدمات ارائه کنیم و امیدواریم با افزایش ظرفیت ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی در سطح استان به میانگین های کشوری در این استان برسیم.

وی ادامه داد: شهرستان های ملارد، قدس و شهریار با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر فاقد حداقل امکانات درمانی هستند و جمعیت این سه شهرستان شاید با سه استان برابری کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خاتمه تاکید کرد: بر اساس برنامه تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۴ کمبودها در سطح استان تهران برطرف شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها