رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460742

روایت چمران از آخرین تصمیمات شورای وحدت و جمنا در انتخابات مجلس یازدهم

ساعت 24-نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب به تشریح آخرین فعالیت‌های گروه‌های انقلابی برای حضور در انتخابات آتی مجلس پرداخت.

مهدی چمران
مهدی چمران در نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به آخرین فعالیت‌های گروه‌های اصولگرا برای انتخابات آتی مجلس گفت: سازماندهی فعالیت‌های شورای ائتلاف در استان‌ها تقریبا در حال اتمام است. در استان تهران نیز فعالیت‌ها آغاز شده ولی در شهر تهران به علت وسعت و جمعیت زیاد هنوز به جمع‌نهایی نرسیدیم و مشکلاتی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای شورای ائتلاف جریان‌های انقلابی سخنگویی مشخص شده یا خیر؟ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون نیاز به وجود سخنگو در شورای ائتلاف نداشتیم، اقدامی برای انتخاب سخنگو صورت نگرفته ولی با توجه به افزایش فعالیت‌های شورای ائتلاف و لزوم انعکاس این فعالیت‌ها، احتمالا در روزهای آینده سخنگوی شورای ائتلاف انتخاب و معرفی خواهد شد.

چمران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در استان‌ها قرار است که شورای ائتلاف به شکل صنفی فعالیت داشته باشد؟ تصریح کرد: خیر. در هیچ یک از استان‌ها بنایی برای فعالیت صنفی وجود ندارد و تقریبا همه گروه‌ها نمایندگانی در شورای ائتلاف دارند. البته برخلاف سازوکار دوره‌های گذشته که مجمعی در تهران درباره تمامی حوزه‌های انتخابیه در استان‌ها تصمیم‌گیری می‌کرد، در این دوره مجامع مستقلی در مراکز استان‌ها تشکیل شده و این مجامع هستند که درباره حوزه انتخابیه محلی تصمیم‌گیری می‌کنند و در این مجامع نمایندگانی از تمامی صنوف فعال در استان مربوطه حضور دارند.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره احتمال موازی‌ کاری در فعالیت‌های این جبهه با شورای ائتلاف گفت: با توجه به اینکه شورای ائتلاف در بسیاری از استان‌ها سازماندهی خاصی ندارد، دیگر گروه‌های اصولگرا بویژه جبهه مردمی، امکانات خود در استان‌ها را در اختیار شورای ائتلاف قرار داده‌اند تا سازماندهی به نحو احسن صورت گیرد.

وی با رد هرگونه جمع بندی در ارتباط با لیست تهران گفت: با توجه به جمعیت بالای هر یک از مناطق تهران، ما هر یک از مناطق 22 گانه را به منزله یک حوزه انتخابیه نگاه می‌کنیم. به همین دلیل سعی ما این است که تقریبا همان سازوکاری که در حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌ها در حال پیاده شدن است، در مناطق مختلف تهران نیز پیاده شود.

چمران با تاکید بر اینکه یکی از ایده‌های ما این است که لیست تهران را با کمک فراخوان مردمی در محلات جمع‌بندی و نهایی کنیم گفت: در مسیر نهایی کردن لیست‌ها در سراسر کشور قطعا از پیشنهادات تمامی گروه‌های حاضر در جریان انقلاب استفاده خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها