رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460776

دژپسند: دولت موضوع شرکت هپکو را رها نمیکند

ساعت24-وزیر امور اقتصاد و دارائی با تاکید بر اینکه دولت موضوع شرکت هپکو را رها نمی‌کند، گفت: با حضور مدیر عامل، بسیاری از مشکلات هپکو برطرف خواهد شد.

فرهاد دژپسند درباره آخرین اقدامات انجام شده از سوی کمیته رسیدگی به اعتراضات کارگران هپکو که در دولت تشکیل شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات هپکو نداشتن مدیر عامل بود که هفته گذشته مدیر عامل جدید آن تعیین شد و کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه با حضور مدیر عامل، بسیاری از مشکلات این شرکت برطرف خواهد شد، درباره تعیین تکلیف پرداخت حقوق معوقه کارگران شرکت هپکو خاطر نشان کرد: مدیرعامل جدید باید پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح کند و سپس پرداخت این حقوق بررسی می‌شود. اصل کار هپکو تعیین مدیر عامل بود که انجام شد.

وزیر امور اقتصادی و دارائی تاکید کرد: به طور کلی دولت موضوع شرکت هپکو را رها نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، در پی اعتراض تعدادی از کارگران هپکو به شرایط تولید در شرکت و حقوق عقب افتاده خود طی هفته‌های اخیر در جلسه روز سیزدهم شهریور ماه سال جاری هیات وزیران وزیر امور اقتصاد و دارائی و تعداد دیگری از وزرا را موظف کرد تا در اسرع وقت مدیرعامل این کارخانه را معرفی کنند. در نهایت ابوالفضل روغنی گلپایگانی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت هپکو تعیین شد.

پیش از این محمود واعظی - رئیس دفتر رئیس جمهوری - درباره برنامه‌های دولت در خصوص اعتراضات کارگران اراک گفته بود که خواسته کارگران این است که هر چه زودتر مدیرشان انتخاب شوند و آقای رئیس جمهوری نیز دستور داده‌اند که این انتخاب هر چه سریعتر انجام شود.

ابوالفضل رنجبر یکی از اعضای شورای کارگری شرکت هپکو اراک در خصوص اعتراضات اخیر کارگران این شرکت به ایسنا گفته بود که کارگران هپکو ۶۸۰ میلیون تومان بابت حقوق معوق تیرماه، حدود ۴ میلیارد تومان بابت حقوق معوق مردادماه و حدود ۱.۵ میلیارد تومان به عنوان باقیمانده حقوق فروردین ماه و اردیبهشت‌ماه از شرکت طلبکار هستند.

وی با بیان اینکه مشکل ما کارگران حقوق نیست، تاکید کرد: پرسنل هپکو به دنبال کار هستند و مدیرعاملی می‌خواهند که برای شرکت به دنبال کار باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها