رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460828

جانسون: پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای درباره برگزیت حاصل شده است

ساعت 24-نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه گفت که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای با اتحادیه اروپا درباره خروج انگلیس از این اتحادیه حاصل شده است.

style="text-align: justify;">«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه بار دیگر تاکید کرد که این کشور روز 31 اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

وی در ادامه مدعی شد که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای درباره رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا درباره برگزیت حاصل شده است.

«ساجد جاوید» وزیر دارایی انگلیس نیز چند روز پیش گفته بود، نخست‌وزیر انگلیس قصد ندارد در نشست ماه آینده میلادی اتحادیه اروپا خواستار به تعویق افتادن برگزیت شود بلکه در صدد اعمال فشار به اتحادیه اروپا برای تضمین خروج بدون دردسر از این اتحادیه است.

ماده 50 معاهده لیسبون میگوید که هر عضو اتحادیه اروپا ممکن است مطابق با شرایط قانون اساسی خود تصمیم به خروج از اتحادیه بگیرد. با این حال خبرگزاری رویترز جزئیات بیشتری در زمینه چگونگی استفاده از این ماده در این برهه ارائه نکرده است.

شبکه یورو نیوز پیش از این درباره ماده 50 نوشته بود، از زمان اجرایی شدن این ماده، دیگر مقررات اتحادیه اروپا بر بریتانیا اعمال نخواهد شد و این کشور دو سال فرصت خواهد داشت تا این اتحادیه را ترک کند. ترزا می نخست وزیر سابق انگلیس در سال 2017 خواستار اجرایی شدن ماده 50 شده بود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها