رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460842

بانک‌ها در فصل بهار چقدر وام دادند؟

ساعت24 - مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان فصل بهار سال جاری به رقم ۱۳۳۳۶.۱ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفندماه سال ۹۷ با رشد ۲.۶ درصدی روبرو بوده است.

وام تسهیلات وام بانکی
style="text-align:right">مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان فصل بهار سال جاری به رقم ۱۳۳۳۶.۱ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفندماه سال ۹۷ با رشد ۲.۶ درصدی روبرو بوده است.

بررسی آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی در خصوص عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور حاکی از آن است که در خردادماه سال جاری مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری به رقم ۱۳۳۳۶.۱ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفندماه سال ۹۷ با رشد ۲.۶ درصدی روبرو بوده است.

در این بین از مجموع تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری ۶.۲ درصد به تسهیلات قرض الحسنه مربوط می‌شود و حجم عمده عملکرد تسهیلاتی بانک‌ها به مشارکت مدنی با ۳۰.۵ درصد و فروش اقساطی با ۲۹.۱ درصد مربوط است.

لازم به ذکر است که رقم تسهیلات اعطایی بانک‌ها وموسسات اعتباری کشور در بخش قرض الحسنه در پایان خرداد ماه رقم ۸۳۱.۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۶ با رشد ۶ درصدی روبرو بوده است.

همچنین در ماه مورد بررسی ۶.۷ درصد از تسهیلات پرداختی در بخش بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری پرداخت شده که بالغ بر ۵۶۳.۹ هزار میلیارد ریال به صورت قرض‌الحسنه و ۴۰.۳ درصد کل اعتبارات ارائه شده به متقاضیان در بخش مشارکت مدنی به رقم ۳۳۹۰.۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

بررسی عملکرد بانک‌های تخصصی در پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف در پایان خرداد ماه ۹۸ نشان می‌دهد که به میزان ۸۶.۷ هزار میلیارد ریال معادل ۳.۱ درصد تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

لازم به ذکر است که ۱۳.۸ درصد کل منابع بانک‌های تخصص در پایان خرداد ۹۸ به میزان ۳۸۲.۱ هزار میلیارد ریال در بخش مشارکت مدنی به متقاضیان پرداخت شده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در ماه مورد بررسی ۸.۴ درصد از تسهیلات بانک‌های تجاری ب صورت قرض الحسنه پرداخت شده که رقم آن بالغ بر ۱۸۱.۱ هزار میلیارد ریال بوده و این درحالی است که میزان تسهیلات اعطایی قرض‌الحسنه بانک‌های تجاری در اسفند سال ۹۷ حدود ۱۶۷.۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است ۱۳.۸ درصد تسهیلات بانک‌های تجاری به رقم ۲۹۸.۸ هزار میلیارد ریال در پایان خرداد ماه به صورت مشارکت مدنی پرداخت شده که این رقم در اسفندماه سال قبل از آن ۳۱۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

منبع:میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها