رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460910

موزه هنر شارجه در تور دبی

رپورتاژ تبلیغی / کشور امارات کشوری کوچک اما ثروتمند در جنوب خلیج فارس است. این کشور تلاش می کند تا با خرج کردن پول های هنگفت خود را به یک کشور پیشرفته تبدیل کند.

dir="RTL" style="text-align:right">شهر شارجه یکی از شهرهای امارات متحده عربی است. به شارجه پایتخت هنری امارات هم گفته می شود. این شهر در سال هزار و نهصد و نود و هشت میلادی توسط یونسکو به عنوان nvپایتخت فرهنگی جهان عرب شناخته شده است. شهر شارجه فرصتی است برای دوست داران دنیای موزه های هنر. در موزه های این شهر آثار هنری بسیار زیادی و با ارزشی وجود دارد.

موزه هنر شارجه در واقع یکی از جاذبه های گردشگری این شهر در تور دبی به شمار می رود. این موزه اولین مکانی است که هر مسافری در بازدید از شهر شارجه از آن دیدن می نماید، هرچند که شارجه پر است از ساختمان های جالب که به تاریخ امارات اختصاص دارند. یکی از ویژگی های این شهر این است که برای خانواده ها بسیار مناسب است. در ادامه این مقاله درباره موزه هنر شارجه بیشتر سخن می گوییم تا آن را به شما معرفی کنیم.

همان طور که گفته شد در سال نود و هشت میلادی از طرف یونسکو شهر شارجه به عنوان پایتخت فرهنگ جهان عرب در نظر گرفته شد از ان پس در این شهر سالانه نمایشگاه های متعددی مربوط به فرهنگ و هنر برگزار می گردد که باعث پیشرفت های بسیار مهم در این بخش شده است. موزه هنری شارجه یکی از دیدنی های این شهر است که بزرگترین موزه هنری کشور امارات به شمار می رود. این مجموعه در سال نود و هفت میلادی راه اندازی شد. به جز بخش گالری های دائمی بخشی را برای برگزاری های موقتی دارد، که در بازه های زمانی مختلف آثاری با موضوعات مختلف را در آنجا به نمایش می گذارند. اما در بخش دائمی و همیشگی موزه هنر شارجه آثار هنری ارزشمندی را خواهید دید که ساعت ها می توانید در تماشای آن ها غرق شوید. این مجموعه سه طبقه از هفتاد و دو گالری تشکیل شده است که تابلوهای نقاشی موجود در این گالری ها بیشتر بر روی جهان عرب تمرکز دارند. هنرمندان و نقاشان از قرن هجده که خاورمیانه بازدید کردند و با طبیعت ، معماری و فرهنگ این منطقه ارتباط برقرار کردند این آثار را از خود به جایس گذاشته اند، که اکنون در موزه هنر شارجه دیده می شوند. سال ها این موزه به عنوان یکی از قطب های اصلی برای هنرمندان و معماران بوده و در طول همه این زمان ها افراد بسیار زیادی از این آثار الهام گرفته اند که همین امر علت توجه به این موزه بزرگ شده است. در سال نود و هشت میلادی موزه هنر شارجه یکی از قطب های اصلی هنر در نظر گرفته شده بود و از آن زمان به بعد در این موزه نمایشگاه ها و جشنواره های بزرگ هنری برگزار می شود. امروزه این نمایشگاه ها افراد بسیار زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند.

به گزارش سفر باتو ، در بین موزه های دبی ، موزه هنر شارجه که با نام موزه تمدن اسلامی شارجه هم شناخته می شود، هزاران اثر مربوط به تاریخ هنر کشورهای عربی و اسلامی وجود دارد. این موزه که در قلب شارجه وجود دارد دسترسی به آن آسان است. در این موزه برای افرادی که به دنبال آثار اسلامی و تاریخ مربوط به اسلام شناسی هستند، اطلاعات و آثار بسیاری وجود دارد. در موزه هنر شارجه بیش از پنج هزار اثر نفیس هنری مربوط به دوره های مختلف تاریخ اسلام وجود دارد که بسیاری از آن ها از آثار کمیاب هستند و فقط همین یک نسخه از آنها در موزه هنر شارجه وجود دارد و در جای دیگری نیست. ساختمان موزه هنر شارجه یک بازار سنتی و قدیمی بوده است. این مکان در دوره های مختلف تاریخ یکی از مهمترین مکان های شهر به شمار می رفته و محل انجام تجارت و همچنین محل اجتماعاتی بوده که در آن تصمیمات مهم برای شهر گرفته می شده است.

بهترین زمان برای بازدید از موزه هنر شارجه در تور دبی با توجه به گرمای شدید شارجه در فصل تابستان، در فصول سرد سال است که در آن زمان هوای کشور امارات معتدل می شود. برای بازدید از این موزه باید بلیط تهیه کنید تا بتوانید از تمام گالری ها و نمایشگاه های آن دیدن کنید. یکی از بخش های جالب موزه هنر شارجه نمایشگاه هنرهای اسلامی است که این نمایشگاه با موضوعات مختلف و در قالب هفت گالری که در هر کدام موضوعی خاص دنبال می شود. این موضوعات شامل اعتقادات اسلامی، علوم اسلامی، اکتشافات جهان اسلام، فرهنگ و هنر اسلام را به نمایش می گذارند. این گالری ها هر کدام موضوع خاصی را دنبال می کنند و در بر دارنده یک واقعه تاریخی هستند. به طور مثال در گالری هنر اسلامی طیف وسیعی از آثار هنری همچون ظروف سفالی ، آثار هنری فلزی، آثار هنری چوبی و نسخه های خطی کتاب های قدیمی مربوط به قرن های گذشته در کشورهای اسلامی می باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها