رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 460945

افشای جاسوسی تل‌آویو از دولت ترامپ

ساعت 24- استقرار «گنبد آهنین» در شرق رام الله، به دام افتادن یک مقام بلندپایه عرب در تور موساد و افشای جاسوسی رژیم صهیونیستی از دولت دونالد ترامپ و نزدیکان وی از جمله خبرهای مربوط به رژیم اسرائیل است.

style="text-align:justify"> استقرار «گنبد آهنین» در شرق رام الله در کرانه باختری از نگرانی زایدالوصف ارتش رژیم صهیونیستی از احتمال گسترش عملیات مقاومت حکایت می‌کند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارتش اسرائیل سامانه گنبد آهنین را در کوه‌های تل العاصور در شرق رام الله مستقر کرده است.

افتادن یک مقام بلندپایه عرب در تور موساد

یک رسانه رژیم صهیونیستی از کار کردن یک مسئول بلندپایه عرب به نفع سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی پرده برداشت. روزنامه یدیعوت آحرونوت از پرونده سری پرده برداشت که نام آن، توربیدو عنوان شده و مربوط به جذب و به خدمت گرفتن یک مسئول بلندپایه در یک کشور عربی برای خدمت به سازمان اطلاعات اسرائیل است.

این رسانه نوشت سانسور نظامی اجازه انتشار ایستگاه نادری از جهان جاسوسی سری داده است، و فردی که در پرونده «توربیدو» به خدمت گرفته شده، بدون اطلاع خود، به نفع اسرائیل خدمت کرده است آن در شعبه جاسوسی ۴۰۴

این رسانه افزود این شخصیت عرب، اطلاعات سری با ارزش بالا و بسیار حساسی را از پنج سال پیش در اختیار اسرائیل قرار می‌داده است و چنین شخصیتی همچنان مهم است و اطلاعاتی فراوانی را به اسرائیل می‌دهد.

بر اساس گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی، این شخصیت عرب از سوی یگان جذب در شعبه جاسوسی ۵۰۴ برای افشای اسرار امنیتی حساس فریب خورده است، این شخصیت عربی به این گمان که اطلاعات را به یک هیئت غیرنظامی تقدیم می‌کند، و نه به تل آویو، دست به این کار زده است.

افسر صهیونیست ۳۸ ساله‌ای که این شخصیت عرب را به دام انداخته و فریب داده است، می‌گوید که آن‌ها همواره تلاش می‌کنند به منابع بسیار هوشمند که نقش‌های بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، دست پیدا کنند و این شخصیت عرب، جایگاه و مقام و سن و تجربه بالایی دارد و روابط گسترده‌ای هم (با دیگر نهادها) دارد.

بر اساس ادعای این افسر صهیونیست، این مقام عرب فرد بسیار بلندپروازی است و مسئولیت بسیار بزرگی دارد و این حق را دارد به هر اطلاعات سری و حساسی که برای سازمان اطلاعات اسرائیل اهمیت دارد، دسترسی داشته باشد.

افسر صهیونیست گفته است عملیات جذب این مقام عرب با تکیه بر اقدامات فراوانی صورت گرفت از جمله جمع آوری اطلاعات از منابع دیگری از محیط زندگی این فرد یا هر فرد دیگری که هدف جذب قرار دارد، همانند تحرکاتش در خارج از کشورش و سطح زندگی اجتماعی و این امکان که آیا برای همکاری (با رژیم صهیونیستی) آمادگی دارد.

یکی دیگر از افسران صهیونیستی که این مقام عربی را به دام انداخته است، گفته است این شخصیت با هیچ دشواری در همکاری با هیئت غیرنظامی روبرو نبوده و بدون تهدید یا ترس این کار را انجام داده و ما آن را جذب کردیم، بدون آنکه بفهمد به نفع سازمان اطلاعات اسرائیل کار می‌کند.

روزنامه یدیعوت آحرونوت اعلام کرده در پیوست هفتگی خود جزئیات فراگیرتری را درباره عملیات جذب این مقام عرب و اطلاعات بیشتری درباره وی و دیداری که میان عوامل سازمان اطلاعات اسرائیل در یکی از کشورها با وی انجام شده، فاش خواهد کرد.

اسرائیل حتی از ترامپ هم جاسوسی می‌کند

افشای جاسوسی رژیم صهیونیستی از ترامپ و دولت وی واکنش شتابزده دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته تا آن را تکذیب کند. واکنش دفتر بنیامین نتانیاهو به گزارش سایت پولیتیکو از رسانه‌های آمریکایی بوده که تاکید کرده است اسرائیل طی دو سال گذشته اقدام به کارگذاشتن دستگاه‌های شنود در نزدیکی کاخ سفید و در اماکن بسیار حساس در مناطق مختلف واشنگتن کرده است.

این رسانه به نقل از سه مقام سابق آمریکا نوشته است که بر خلاف موارد جاسوسی دیگر که طی آن وسایل و ابزار جاسوسی در خاک آمریکا کشف شده است، دولت آمریکا، دولت نتانیاهو را توبیخ نکرده و این مسئله تاثیری بر رفتار اسرائیل نگذاشته است.

به گفته یکی از این مسئولان سابق آمریکایی، دستگاه‌های شنود بسیار کوچک که به آن «StingRays» گفته می‌شود، آن طور که به نظر می‌رسد برای نظارت بر شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و معاونان و مشاوران نزدیک به وی کار گذاشته شده است.

دفتر نتانیاهو با انکار این گزارش اعلام کرده است این کاملا دروغ است، ما از چند سال پیش و بر اساس دستور ابلاغی دولت اسرائیل، به این مسئله پایبند بوده ایم که دست به هیچ فعالیت اطلاعاتی در ایالات متحده نزنیم.

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم گزارش رسانه آمریکایی مبنی بر جاسوسی اسرائیل از دولت آمریکا را تکذیب و ادعا کرد اسرائیل عملیات جاسوسی را در ایالات متحده مدیریت نمی‌کند.

این در حالی است که دفتر تحقیقات فدرال آمریکا از واکنش و اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده است و یک مسئول بلندپایه در کاخ سفید هم گفته است دولت ترامپ به مسائل مربوط به امنیت و اطلاعات پاسخ نمی‌دهد.

سایت صهیونیستی i۲۴news تمام محتوای گزارش سایت پولیتیکو را منتشر کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها