رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461159

به رغم سکوت دولت ایران و مخالفت افراطیون ایرانی

دونالد ترامپ: مقامات ایران خواستار ملاقات هستند

ساعت 24 - - انتشار پرشمار یک خبر به شکل های گوناگون و اززبان یا قلم مقامهای متفاوت حتی اعضای یک کابینه با هدف گمراه سازی یا افزایش احتمال وقوع یک رخداد و کم کردن تنش ها از شگردهای رسانه ها و مقامهای آمریکایی است . انها حالا این ترفند را درباره احتمال دیدار رییس جمهور ایران با دونالد ترامپ به کاربسته اند .برخی باوردارند این راهبرد با هدف کاستن از هیجان مخالفان انجام می شود.

مجادله
dir="RTL">برهمین اساس است که شاید دونالد ترامپ، روز جمعه سیزدهم سپتامبر، در جمع خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم که ایرانی‌ها هم خواستار دستیابی (به یک توافق) هستند. به گزارش رادیو فارسی زبان فرانسه دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، تایید کرده است که رهبران جمهوری اسلامی ایران خواستار دیدار با مقامات دولت آمریکا هستند. این در حالیست که استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، ساعاتی پیش از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، گفته بود برنامه‌ای برای دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا وجود ندارد اما دونالد ترامپ همچنان از مذاکره بی‌قید و شرط با ایران استقبال می‌کند. این سخنان در حالی عنوان می‌شود که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال دیدار حسن روحانی و دونالد ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جریان است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ‌، رییس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه ۱۳ سپتامبر، در برابر روزنامه‌نگاران در کاخ سفید، گفت: "می‌توانم به شما بگویم که ایران خواستار یک دیدار است". اما رییس‌جمهوری آمریکا درباره شرایط این دیدار توضیحات بیشتری ارائه نداده است.رییس‌جمهوری آمریکا، یک روز پیش از این اظهارات، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "تهران پیش‌شرط دیدار با مقامات آمریکایی را کاستن از تحریم‌های اعمال شده از سوی واشنگتن " عنوان کرده است، گفت: به نظر من ایران دارای پتانسیل بزرگی است.پیش از این نیز دونالد ترامپ گفته بود: ایران دارای پتانسیل‌های اقتصادی بزرگی است و تهران و واشنگتن می‌توانند به یک توافق دست یابند.دونالد ترامپ در سخنان اخیر خود یک بار دیگر تأکید کرد: ما امیدواریم که بتوانیم به یک توافق دست یابیم (...). من فکر می‌کنم که آنها هم خواستار دستیابی (به یک توافق) هستند.رییس‌جمهوری آمریکا، با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی جمهوری اسلامی ایران پس از اعمال فشارهای حداکثری علیه تهران، افزود: آنها تاکنون در چنین شرایطی قرار نگرفته بودند.برخی ناظران بین‌المللی، در تحلیل رویکرد اخیر دونالد ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران، تأکید می‌کنند: به نظر می‌رسد این میلیاردر جمهوری‌خواه آمریکا، در تلاش است تا ۴۰ سال پس از قطع ارتباط سیاسی میان تهران و واشنگتن، زمینه برای برگزاری یک ملاقات در سطوح بالا را فراهم نماید.دونالد ترامپ در آغاز هفته جاری هم یک بار دیگر در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر دیدار احتمالی با حسن روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: "هر اتفاقی امکان‌پذیر است.

این حرف ترامپ درحالی گفته می شود دولت وی کارزار خود برای مجاب کردن دیگر کشورها به افزایش فشار بر ایران را تشدید کرده است.ایالات متحده می گوید جهان باید اذعان ایران به عدم پایبندی‌اش به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ و پرسش های تازه «آژانس بین المللی انرژی اتمی» درباره فعالیت های ایران را مد نظر داشته باشد و بر مبنای آن عمل کند. ایالات متحده در پی خروج ایالات متحده از توافق هسته ای در سال گذشته، فشار تحریم ها بر ایران را افزایش داده است.مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، سه شنبه گفت ایران با امتناع از همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی می کوشد جهان را فریب دهد. سرپرست آژانس بین المللی انرژی اتمی دوشنبه بر اهمیت همکاری کامل ایران تاکید کرد.ایران می گوید استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته ای را آغاز کرده است. این امر نقض توافق هسته ای با قدرت های جهانی محسوب می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها