رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461331

دستگیری ۶ نفر به دلیل کشتار ماهیان با برق

ساعت 24- رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت (آذربایجان غربی) گفت: ۶ نفر از متخلفانی که با استفاده از جریان برق و مواد منفجره اقدام به کشتار ماهیان رودخانه زاب این شهرستان کرده بودند، با هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

style="text-align:justify">رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت (آذربایجان غربی) گفت: ۶ نفر از متخلفانی که با استفاده از جریان برق و مواد منفجره اقدام به کشتار ماهیان رودخانه زاب این شهرستان کرده بودند، با هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

خالد بایزیدی روز یکشنبه افزود: این افراد در حاشیه رودخانه زاب با شیوه‌ای ناجوانمردانه و با استفاده از مولد برق و مواد منفجره به کشتار ماهیان این رودخانه و سپس صید غیرمجاز آنها اقدام می‌کردند.

وی با بیان اینکه ابزارآلات غیرمجاز آنها کشف و ضبط شد، اظهار داشت: در این راستا ۶ نفر با ۲۲۰ قطعه ماهی شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قضایی تحویل دادگستری شدند.

وی اضافه کرد: استفاده از دستگاه‌های الکتریکی و مواد منفجره برای صید ماهی با توجه به اینکه می‌تواند زیان‌های غیرقابل جبرانی به محیط زیست و زندگی جانوران آبزی و کنارآبزی وارد کند، ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
استفاده از جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس تلف شدن ماهی‌ها، آنها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند.

شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب‌ها، مانند مارهای آبی را نیز از بین می‌برد.

صید غیرمجاز ماهی با جریان الکتریسته و مواد منفجره یکی از روش‌های کشتار دسته‌جمعی ماهیان است که عواقب سوئی بر مجموعه اکوسیستم آبی در محل صید و نیز خطر برق گرفتگی شدید برای صیادان را درپی دارد.

زاب یکی از رودخانه‌های دایمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه پیدا کرده و در محدوده این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

رودخانه زاب دارای جریان آب دایمی است و در سرتاسر سال خشک نمی شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها