رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461427

سرتیپی: هیچ فکری برای حضور مردم در سینما نمیشود

ساعت 24- مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران با اشاره به تابستان بدی که سینماها امسال داشتند، گفت: مهم‌ترین مشکلی که در افت فروش فیلم‌ها وجود دارد، این است که هیچ فکری برای حضور مردم در سینماها نمی‌شود.

علی سرتیپی درباره وضعیت فروش فیلم‌ها در روزی که به بهانه روز ملی سینما و پس از چند روز تعطیلی، بلیت‌ها نیم‌بها بود گفت: واقعیت این است که فروش روز جمعه ۲۲ شهریورماه خیلی خوب نبود و باید دو برابر مبلغی که فروخته شده فروش می‌کردیم و مثلا در پردیس سینمایی کورش که به ظاهر فروش خوبی داشته باید بیشتر از این‌ها می‌بود. یکی از دلایل اصلی این اتفاق هم این بود که یا فیلم‌های روی پرده روزهای آخر اکران خود را می‌گذراندند یا اینکه فیلم‌های قابل توجهی برای مردم نبودند.

او افزود: اگر اکران با بلیت نیم بها به بهانه روز ملی سینما با فیلم‌های جدیدی که همین چهارشنبه می‌آیند، اتفاق می‌افتاد حتی اگر بلیت تمام بها فروخته می‌شد استقبال خیلی بهتری صورت می‌گرفت به همین دلیل معتقدم استقبال نکردن مردم بخاطر بلیت نبوده چون بلیت‌ سینما گران نیست، مشکل اصلی به فیلم ها برمیگردد و امیدواریم از چهارشنبه با فیلم‌های دیگری که به سینماها می‌آیند شرایط بهتر شود تا این تابستان بدی که در سینما تجربه کردیم خوب‌ تمام شود.

وی درباره اینکه آیا بهتر نبود برای روز ملی سینما تدارک بهتری اندیشیده می‌شد؟ گفت: متاسفانه هیچ دوراندیشی و فکری برای وضعیت اکران فیلم‌ها در سینماها وجود ندارد و فروش و اکران برای دست‌اندرکاران اهمیتی ندارد همین می‌شود که تنها کاری که مثلا برای روز ملی سینما کردند نیم‌بها کردن بلیت‌ها بود و نه فیلم خاصی گذاشتند و نه اتفاق خاصی افتاد، حتی بازیگران و دست‌اندرکاران فیلم‌ها هم برنامه‌ای نداشتند تا با مردم فیلم‌ها را ببینند به سینما بیایند و سبب رونق دادن به سینماها در روز ملی سینما شوند. درواقع خانه سینما، وزارت ارشاد و سینماگران هیچ کدام برنامه نداشتند.

سرتیپی اضافه کرد: همین است که وضعیت سینما با بی‌برنامگی و بی‌نظمی زیاد پیش می‌رود در صورتی که هر فکر تازه‌ای برای اکران موثر است ولی مشکل این است که اصلاً هیچ فکری برای حضور مردم در سینماها نمی‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها