رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461979

نقص جدید واتس اپ داده‌های کاربران را افشا میکند

ساعت 24- محققان امنیتی از شناسایی یک نقص جدید در نرم افزار واتس اپ خبر داده اند که باعث می‌شود اطلاعات و داده‌های شخصی کاربران در معرض دید اشخاص ثالث قرار بگیرد.

div>

به گزارش آسین ایج، کارشناسان امنیتی از شناسایی حفره امنیتی مهمی در برنامه گپ واتس اپ خبر داده اند که می تواند بیش از 1.5 میلیارد کاربر این برنامه را دچار مشکل کند.

نقص یادشده باعث می شود قابلیت پاک کردن پیام های ارسالی که باعث می شود افراد دیگر نتوانند آنها را مشاهده کنند، به درستی عمل نکند و پیام های پاک شده باز هم قابل مشاهده و در دسترس باشند. علت این مساله مشکلات مربوط به تنظیمات این قابلیت در گوشی های آندرویدی و همین طور آیفون است.

آسیب پذیری تازه توسط محققی هندی به نام شیتش ساچان کشف شده که بعد از پاک کردن پیام ها و فایل های رسانه ای ارسالی خود از طریق واتس اپ در آیفون متوجه شد این کار عملا اتفاق نیفتاده و پیام های وی هنوز از طریق گروه های گپ در دسترس است.

مشکل یادشده محدود به آیفون نیست و در مورد گوشی های اندرویدی نیز گزارش شده است. در نسخه اندروید واتس اپ هم در زمان پاک کردن پیام ارسالی برای همه، فایل های رسانه ای پاک شده عملا در دسترس باقی می مانند.

فیس بوک مالک واتس اپ و همین طور مالکان خود واتس اپ هنوز در این زمینه عکس العملی از خود نشان نداده اند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها