رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461984

اخراج دو دیپلمات کوبایی از آمریکا

وزارت خارجه آمریکا دو دیپلمات کوبایی را از ایالات متحده اخراج کرد.

style="text-align:justify">به گزارش یورونیوز، وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد دو عضو هیات نمایندگی کوبا در سازمان ملل را به دلیل «فعالیت‌های مخل امنیت ملی آمریکا» از این کشور اخراج کرده است.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده با انتشار یک پیام توییتری ضمن اعلام این خبر نوشت که از این دو دیپلمات خواسته شده تا خاک ایالات متحده را ترک کنند و حوزه تردد دیگر اعضای هیات نمایندگی کوبا در سازمان ملل هم به منطقه منهتن نیویورک محدود شده است.

واشنگتن این دو نفر را متهم کرده است که از شرایط اقامت خود در خاک آمریکا برای انجام «عملیات نفوذ» سوء استفاده کرده اند.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا با محکوم کردن این اقدام ایالات متحده، واشنگتن را به تلاش برای ایجاد تنش دیپلماتیک متهم کرده است.

از سال 2017 و همزمان با ابتلای دیپلمات‌های آمریکایی به یک «بیماری مرموز» در هاوانا، ایالات متحده تاکنون 15 کارمند دیپلماتیک و کنسولی کوبایی را اخراج کرده است.

از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در ایالات متحده، مناسبات میان هاوانا و واشنگتن تیره شده است. در حالی‌که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، دو کشور روابط دیپلماتیک خود را پس از پنج دهه از سر گرفتند، دولت ترامپ علاوه بر تحریم‌های پیشین، مجازات‌های جدیدی علیه کوبا اعمال کرد.

با وجود تشدید تحریم‌های ایالات متحده علیه کوبا، اتحادیه اروپا روابط خود با این کشور را تقویت کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها