رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462023

هشدار سازمان بهداشت آمریکا به مصرف سیگارهای الکترونیکی

ساعت 24- به دنبال شیوع بیماری های ناشی از مصرف سیگارهای الکترونیکی، برخی مقامات و سازمان‌های بهداشتی در آمریکا در خصوص استفاده از این نوع سیگارها هشدار دادند.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مقامات بهداشتی فدرال آمریکا روز جمعه اعلام کردند که ابتلا به بیماری‌های تنفسی ناشی از مصرف سیگار الکترونیکی در آمریکا روز به روز در حال افزایش است. در همین ارتباط، مقامات شهر لس آنجلس به دنبال ممنوع کردن سیگارهای الکترونیک طعم دار هستند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط مقامات بهداشتی آمریکا، شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان هایی که به دلیل استفاده از سیگارهای الکترونیک به بیماری های تنفسی مبتلا شده اند، روز به روز در حال افزایش است.

در برخی از این سیگارهای الکترونیکی تتراهیدروکانابینول به کار رفته است که به طور مستقیم به سیستم تنفسی انسان آسیب های جدی وارد می کند.

در برخی از این سیگارها، نیکوتین یا تتراهیدروکانابینول با مواد افزودنی غیر مجاز دیگر ترکیب شده است که می تواند جان انسان را به خطر اندازد.

در یک ماه گذشته هفت نفر در آمریکا به علت استفاده از سیگارهای الکترونیکی جان خود را از دست داده اند.

مقامات بهداشتی آمریکا در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) با مشاهده جوانانی که با مشکلات حاد تنفسی، سرفه، درد در قفسه سینه و حتی تهوع به بیمارستان مراجعه کردند، گفتند که موارد مشکوکی در ارتباط با سیگارهای الکترونیکی مشاهده شده است.

در همین ارتباط، چندی پیش نیز سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از "سیگار الکترونیکی" هشدار داد و خطرات ناشی از آن را بسیار جدی و استفاده از آن را بسیار مضر معرفی کرد.

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی از فراگیر شدن استفاده از سیگارهای الکترونیکی ابراز نگرانی کرد و آن را برای افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند، بسیار مضر دانست.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد سیگار الکترونیکی می‌تواند در ترک سیگار کمک کند و حتی ممکن است دروازه‌ای برای اعتیاد در بین جوانان باشد.»

دستگاه بخارساز (ویپ) سیگار الکترونیکی که به وسیله آن نیکوتین مایع اعتیادآور در دمای بالا به صورت بخار فرو داده می‌شود، می‌تواند فرد را به سمت اعتیاد هدایت کند.

سیگار الکترونیکی نسبت به سیگار معمولی مواد سمی کمتری دارد اما با این حال، این وسیله همچنان سلامتی استفاده‌کنندگان را به خطر می‌اندازد.

گرچه هنوز میزان خطر مرتبط با سیستم تبدیل نیکوتین مایع به بخار به‌طور قطعی برآورد نشده، اما این سیستم بدون شک مضر است و باید تحت نظارت قرار گیرد.

کارشناسان بهداشتی بر این باورند که شواهد کافی مبنی بر این ادعا که با کمک این نوع سیگار می‌توان سیگار معمولی را ترک کرد، وجود ندارد.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه هشت میلیون نفر بر اثر مصرف دخانیات چه به‌طور مستقیم چه غیر مستقیم در جهان جان خود را از دست می‌دهند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها