رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462062

مخالفان دولت گرجستان، تفلیس را به هم ریختند

ساعت 24-هزاران نفر از مخالفان دولت گرجستان شامکاه جمعه در اعتراض به فعالیت رییس جمهوری و حزب حاکم " رویای گرجستان " در تفلیس تظاهرات کردند.

دو تظاهرات اعتراض آمیز مخالف دولت همزمان در برابر پارلمان گرجستان و نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است.

معترضان در تظاهرات در مقابل پارلمان اقدام حزب حاکم " رویای گرجستان " در باره معرفی و انتخاب " گئورگی گاخاریا " وزیر کشور گرجستان به سمت نخست وزیری این کشور را محکوم کردند.

حزب رویای گرجستان ۱۲ شهریور گذشته در پی استعفای " ماموکا باختادزه " نخست وزیر گرجستان، گاخاریا را به این سمت معرفی کرد و پارلمان گرجستان که نمایندگان حزب حاکم در آن اکثریت دارند، با نامزدی وی موافقت کردند.

نیروهای مخالف دولت گرجستان گاخاریا را به صدور دستور سرکوب شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیز ۳۱ خرداد ماه گذشته در مقابل پارلمان این کشور در تفلیس، متهم می کنند.

تظاهرات اعتراض آمیز ۳۱ خرداد ماه گذشته نیروهای مخالف دولت گرجستان به سفر هیات پارلمانی روسیه به این کشور به خشونت کشیده و در جریان آن ۲۴۰ نفر زخمی و صدها نفر بازداشت شدند.

نیروهای مخالف دولت گرجستان به دنبال این حادثه دست به تظاهرات اعتراض آمیز زده و خواستار استعفای گاخاریا از سمت وزارت کشور گرجستان شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض امیز در برابر پارلمان گرجستان اعلام کردند که رویای گرجستان به جای این که گاخاریا را برکنار کند، وی را به سمت نخست وزیری این کشور منصوب کرده است.

همچنین در تظاهرات اعتراض آمیز شامگاه امروز (جمعه) در مقابل نهاد ریاست جمهوری گرجستان، فعالیت " سالومه زورابیشویلی " رییس جمهوری این کشور و بخصوص فرمان عفو اخیر وی محکوم شد.

زورابیشویلی اخیرا در رابطه با یکی از اعیاد دینی گرجستان فرمان عفو ۳۴ زندانی از جمله سه تن که مرتکب به قتل عمد شدند، صادر کرد.

عفو این افراد مرتکب به قتل عمدی که یکی از مقتولین پلیس بوده، واکنش و اعتراضات گسترده در شبکه های اجتماعی گرجستان را در پی داشت و برخی از مقامات از جمله نخست وزیر جدید گرجستان نیز با این اقدام رییس جمهوری مخالفت کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها