رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462083

کدام استان‌ها بارانی میشوند؟/ کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در شمال کشور

ساعت 24-کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بعدازظهر ( شنبه ۳۰ شهریور) با شمالی شدن جریانات جوی بر روی دریای خزر، بارش باران و کاهش نسبی دما را در سواحل دریای خزر، استان اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهیم داشت.

فریبا گودرزی افزود: فردا یکشنبه ( ۳۱ شهریور) علاوه بر تداوم بارش بر روی سواحل شمالی و اردبیل در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید همراه با کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: برای یکشنبه بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران و برخی مناطق گلستان شدیدتر خواهد بود و شاهد کاهش نسبی دما بین ۷ تا ۱۲ درجه در نوار شمالی کشور خواهیم بود، دوشنبه و سه شنبه در گیلان و مازندران بارش های پراکنده پیش بینی شده است.

به گفته وی از بعدازظهر امروز و روز یکشنبه، دریای خزر مواج و متلاطم است که توصیه می شود از هر گونه تردد قایق‌ها و شناورها در دریا جلوگیری و از شنا کردن نیز خودداری شود.

گودرزی افزود: از چهارشنبه تا آخر هفته در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف می‌شود و روند دمایی در نوار شمالی افزایش نسبی خواهد داشت.

توصیه به کشاورزان

وی ادامه داد: با توجه به سرما و بارش ها به کشاورزان این مناطق توصیه می‌شود تا بعدازظهر امروز انجام عملیات برداشت محصول ذرت و صیفی‌جات را انجام دهند، همچنین استفاده از ریزمغذی‌ها برای افزایش مقاومت گیاهان به سرما توصیه می‌شود، محافظت از کندوهای زنبور عسل با توجه به کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور نیز از دیگر توصیه های هواشناسی به کشاورزان است.

وزش باد در زابل

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: یکشنبه و دوشنبه وزش بادهای شدید برای شرق به ویژه منطقه زابل خواهیم داشت که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود.

تهران خنک می شود

گودرزی افزود: آسمان تهران امروز صاف گاهی وزش ملایم باد خواهد داشت، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۲ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد اما فردا و پس فردا هوا در سطح استان چهار تا پنج درجه خنک‌تر می‌شود.

وی گفت: شهرکرد با دمای ۷ درجه بالای صفر و زنجان ۱۰ درجه بالای صفر و اهواز با دمای ۴۵ درجه بالای صفر و و قم ۳۹ درجه بالای صفر، به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها