رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462117

اژه ای :علت عدم حضور سراج در مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان بازرسی روشن نیست

ساعت 24-آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور حجت الاسلام محسنی اژه‌ای برگزار شد.

محسنی اژه ای
معاون اول قوه قضاییه در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید ببینیم در طول این چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته چه اتفاقاتی افتاده است. در هشت سال دفاع مقدس همه استکبار جهانی از شرق و غرب با همه تجهیزات نظامی و تبلیغات رسانه‌ای و با همه ستون پنجم و با تمامی سلاح‌های میکروبی و غیرمیکروبی آمدند و علیه مردم تازه انقلاب کرده وارد میدان شدند. همزمان با تحمیل جنگ همه جانبه برای حمایت از صدام علیه ایران، یک جنگ داخلی تمام عیار را هم در داخل کشور و عموما در مناطق مرزی براه انداختند.

وی افزود: دشمن امروز ذلیل، مستاصل و حیران و سرگردان شده؛ ولی مردم عزیز، مقاوم و شهید پرور و دارای برنامه ایران می‌دانند چکار کنند و برنامه آن‌ها روشن است و سرگردان و حیران نیست. مردم کمافی السابق و بلکه بهتر و بیشتر منسجم و معتقد و جوان‌ها اعتقادشان راسخ و گوش به فرمان رهبری هستند و در مقابل این همه ظلم و جنایتی که شده است، ایستادگی کرده‌اند و مقاومت می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن بزرگان و سرمایه‌های بسیار بزرگ انسانی را از ما گرفت. تک تک شهدای ما هرکدام یک سرمایه عظیم برای کشور بودند که دشمن از ما گرفت؛ اما آیا او به هدفش رسید یا ما جلو رفتیم؟ مهم این است که ما به هدفمان نزدیک‌تر شدیم و او از هدفش دورتر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: ده‌ها و صد‌ها تریبون‌های تبلیغاتی را به اشکال و زبان‌های مختلف علیه این کشور به راه انداختند. ببینید چقدر شبکه ماهواره‌ای تلویزیونی و رادیویی فعال علیه انقلاب اسلامی داریم؛ چقدر در فضای مجازی علیه نظام و مردم به طرق مختلف کار می‌کنند؛ چقدر دشمن از ستون پنجمش از اول انقلاب تا حالا استفاده کرده و تلاش می‌کند، ولی از هیچکدام از این‌ها طرفی نبسته است.

وی ادامه داد: دشمن به زعم باطل خودش یک راه برایش باقی مانده است که آنچنان فشار اقتصادی را بر مردم زیاد و صبر و توان مردم را لبریز کند تا از ناحیه فشار اقتصادی و فشار بر معیشت مردم، آن‌ها را به ستوه بیاورد تا دست از استقامت و حمایت از نظام و ارزش‌های خود بردارند.

معاون اول دستگاه قضا گفت: آن زمان که از لحاظ ظاهری چیزی نداشتیم، ایستادیم و موفق شدیم؛ امروز که هم لطف خدا بیشتر است و انسان دارد آثار آن را می‌بیند و هم مردم آگاهی بیشتری پیدا کرده‌اند و هم امکانات و تجهیزات بیشتر شده است، قطعا بر دشمن پیروز خواهیم شد. البته ما صرفا روی امکانات و تجهیزات حساب نمی‌کنیم؛ آن چیزی که سرمایه اصلی است همان مردم، ایمان، توکل و اعتماد به وعده‌های الهی است؛ ولی به هر تقدیر تجهیزات و امکاناتی که در اختیار مومن باشد بهتر می‌تواند از آن استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: مایی که امروز روی این صندلی‌ها نشسته‌ایم مدیون خون امام حسین (ع)، یارانش و همه شهدایی که از اول اسلام تا به امروز شهید شده‌اند، هستیم و این گردونه چرخیده و در عصر حاضر این افتخار برای من و شما پیش آمده که نائب امام زمان، یک شخصیت وارسته و علیم و حکیم رهبری ما را به عهده بگیرد و این برای ما افتخار است و رنج خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و آزادگان همه بر دوش ما سنگینی می‌کند.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور یک سازوکاری است که در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران با اختیاراتی که به آن داده شده، تعبیه گردیده است. این سازمان را زیر نظر رئیس قوه قضاییه گذاشتند که بتواند با استقلال تام عمل کند و این سازوکار برای نظارت و بازرسی و جلوگیری از کجی‌ها، شاید در دنیا کم نظیر و یا بی نظیر باشد.

اژه‌ای در واکنش به عدم حضور سراج در این مراسم هم گفت: علت عدم حضور آقای سراج برای من روشن نیست. از اواخر ۵۸ تا امروز با آقای سراج به عنوان دو دوست و رفیق بودیم. ایشان یک بار اواخر ٩۶ اصرار داشتند که شخص دیگری در سازمان بازرسی جایگزین شود و دو بار در سال٩٧. از وقتی رییس قوه قضائیه هم تغییر یافت دو سه مرتبه این قضیه را مطرح کردند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین درویشیان به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور معرفی شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها