رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462137

اردوغان: نمیخواهیم با آمریکا دربیفتیم/ گزینه پاتریوت‌ها هنوز از روی میز برداشته نشده است

ساعت24-رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد: معتقدیم که این منطقه را از وجود تروریست‌هایی که برای ما خطر ایجاد می‌کنند پاکسازی خواهیم کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه افزود: روز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرده و در آن به مسائل اساسی مربوط به صلح و امنیت جهانی که در دستور کار سازمان ملل نیز قرار دارد، اشاره خواهم کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: در طول مرزهایمان تدارکات به اتمام رسیده است. ایالات متحده می‌داند که هم‌پیمان استراتژیک ماست. با هم در ناتو نیز هستیم و طی سال‌های متمادی این هم‌پیمانی استراتژیک به هر صورت ادامه داشته است. ما الان در همین نقطه قرار داریم. نمی‌خواهیم با آمریکا دربیفتیم. اما آمریکا نیز در منطقه‌ای حضور دارد که به آن دعوت نشده است.

وی افزود: آمریکا اکنون به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند که ما نمی‌توانیم چشمهایمان را بر آن ببندیم. در واقع حمایت آنها از گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک کاملا آشکار است.

اردوغان اظهار کرد: موجودیت داعش در منطقه به پایان رسیده است اما اکنون سازمان نیروهای دموکراتیک سوریه را وارد میدان کرده‌اند. البته این موضوع به طور کامل فریبکاری است. این هیچ فرقی با پ.ی.د و ی.پ.گ ندارد. آن را می‌توانیم یک گروه تروریستی چتری بنامیم.

وی خاطرنشان کرد: گام‌های ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه ضربه مهلکی به گروه تروریستی وارد خواهد کرد.

اردوغان در مورد خرید سامانه دفاعی پاتریوت گفت: این گزینه هنوز از روی میز برداشته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما به رغم تمام ضربه‌ها همچنان مقاوم است.

اردوغان اظهار کرد: دوست دارم سفیرمان فولکان بوزکر را برای تصدی ریاست مجمع عمومی سازمان ملل نامزد کنم.

وی درباره مقوله خود مبنی بر اینکه جهان بزرگتر از ۵ کشور است گفت: این شعار ما باید شرط اساسی همه باشد نه فقط ترکیه.

اردوغان تصریح کرد: اسرائیل قطعنامه‌های بین‌المللی را رد می‌کند بلکه باید به ما جواب دهند که آیا اراضی اسرائیلی سال ۱۹۴۸ همان اراضی امروز هستند؟ شورای امنیت نمی‌تواند مشکلی که اسرائیل از سال ۱۹۴۸ تا امروز ایجاد کرده، حل کند.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها