رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462279

هاآرتص: رهبران اسرائیل بیش از همه نگران دیدار ترامپ با روحانی هستند/ بن بست دیپلماتیک فعلی به راحتی پایان نخواهد یافت

ساعت24-هاآرتص در تحلیلی به تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: رهبران اسرائیل بیشتر از همه نگران دیدار ترامپ با روحانی هستند.

به نقل از هاآرتص، ترامپ دوست دارد که پیش از انتخابات ریاست جمهوری به یک دستاورد دیپلماتیک بزرگ دست پیدا کند. رهبران ایران نیز نگران وضعیت اقتصادی خود هستند. اما نباید انتظار داشته باشیم که بن بست دیپلماتیک کنونی به این راحتی بتواند حل شود.

در هر دو کشور ملاحظات سیاسی وجود دارد که مانع از مذاکرات می‌شود. تشدید تنش در منطقه نیز روابط بین تهران و واشنگتن را نگران‌کننده کرده است. اما یکی از موانع مهم در مقابل مذاکرات عدم اعتماد دو کشور به یکدیگر است.

ترامپ سال گذشته کشورش را از برجام خارج کرد. کمپین فشار او باعث افزایش بی‌اعتمادی رهبران ایران به واشنگتن شد. آن‌ها تصور می‌کنند که هدف واقعی دولت ترامپ نابودی جمهوری اسلامی است.

از سوی دیگر تهران همچنین در حال پشتیبانی از برخی گروه‌ها در منطقه است. شبه نظامیان انصارالله در یمن نیز بخشی از نیروهای متحد ایران هستند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که رهبران اسرائیل بیشتر از همه نگران دیدار ترامپ با روحانی هستند.

حملات اخیر علیه عربستان نیز به پیشبرد اهداف اسرائیل کمک خواهد کرد. عربستان و اسرائیل تمایل دارند قدرت‌های غربی را برای مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران تحت فشار قرار دهند.

با توجه به شرایط کنونی احتمال دیدار ترامپ با روحانی ضعیف به نظر می‌رسد. مقام‌های ایرانی بارها تاکید کرده‌اند که تنها در صورت لغو تحریم‌های اقتصادی به میز مذاکره بازمی‌گردند. اتفاقات اخیر نیز نشان می‌دهد که ظاهرا ایرانی‌ها امیدی به موفقیت دیپلماسی ندارند. حتی در صورتی که ترامپ و روحانی راهی برای دیدار با یکدیگر در نیویورک پیدا کنند، بن بست دیپلماتیک فعلی به این راحتی پایان نخواهد یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها