رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462283

ظریف: آمریکا با تحریم ها مذاکره با ایران را غیرممکن می کند

ساعت24-«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی جی تی ان" چین گفت: آمریکا می خواهد با اعمال تحریم ها علیه ایران، مذاکره با تهران را غیرممکن کند.

ظریف در گفت و گو با این شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان چین که امروز یکشنبه منتشر شد، تصریح کرد: «ایالات متحده آمریکا گزینه های خود را از دست داده است، فشار حداکثری کار نمی کند.

در این گزارش آمده است؛ آمریکا روز جمعه در پی حملات هفته گذشته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که مقامات ریاض و آمریکا، تهران را در بروز آن متهم کردند با اعمال دور دیگری از تحریم ها علیه ایران، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی این کشور مورد تحریم واقع شدند.

این تلویزیون چینی می افزاید ایران منکر دخالت در این حملات است که تولید نفت عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت جهان را نصف کرد. جنبش حوثی های یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

گزارش می افزاید در میانه تنش های ایران با آمریکا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفت و گو با «سی جی تی ان» از اقدامات جدید واشنگتن انتقاد کرده است.

ظریف در این مصاحبه اقدامات جدید آمریکا علیه ایران را زیر سوال برد و اعلام کرد ایران پس از تحریم های قبلی ایالات متحده موفق به تثبیت اقتصاد خود شده است.

وزیر خارجه ایران افزود: «اقدامات آمریکا حذف تحریم ها را دشوار کرده است آنها می خواهند مذاکرات را غیرممکن سازند می خواهند یک تغییر را غیرممکن سازند حذف تحریم ها برای ترامپ و معاون وی بسیار دشوار خواهد بود.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها