رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462364

کلاهبرداریهای میلیونی با کپی کارت‌های بانکی

ساعت24 - رئیس پلیس فتای ناجا از متلاشی شدن یک باند اسکیمر در تهران خبر داد.

پلیس فتا
سردار وحید مجید دراین‌باره گفت:یکی از شهروندان تهرانی با حضور در پلیس فتا با طرح شکایتی بیان کرد:"در اوایل تیر امسال مبلغ 200 میلیون ریال به صورت اینترنتی از حسابم بدون این که خریدی در فضای مجازی انجام داده باشم به سرقت رفت."
وی ادامه داد: پرونده در دستورکار ماموران فتای تهران بزرگ قرار گرفت، نحوه دسترسی به اطلاعات بانکی شاکی در هاله ای از ابهام بود تا این که ماموران متوجه شدند که متهم با کارت شاکی لوازم یدکی خریداری و با خودروی وانت محل را ترک کرده است. رئیس پلیس فتای ناجا بیان کرد : راننده وانت بار شناسایی شد و ضمن دعوت به پلیس، در اظهاراتش بیان کرد: "بار تحویلی را در اندیشه تخلیه کردم".
وی ضمن اشاره به این که با ردگیری و بررسی میدانی مشخص شد کالای تحویلی در اندیشه شهریار تخلیه شده است و با مراجعه به فروشگاه های لوازم یدکی آن محدوده هویت خریدار به نام (ع - خ) شناسایی شد، مطرح کرد: نامبرده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای دستگیر شد و در همان ابتدا اعتراف کرد که کارگر فردی به نام ( آ – ه) هستم و او کارت را به وی تحویل داده است، در ضمن اجناس خریداری شده نیز در مغازه نامبرده قرار دارد. رئیس پلیس فتای ناجا خاطر نشان کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده کارآگاهان متوجه شدند فردی سابقه دار به نام (م - ه ) در پرونده حضور دارد،وی در سال 1397 دستگیر شده و اکنون با تامین وثیقه صادر شده آزاد است ؛در این خصوص نامبرده طی عملیاتی غافلگیرانه در اندیشه دستگیر شد و اقرار کرد: "با یکی از دوستانم به نام (ن - آ ) اقدام به کلاهبرداری و کپی از کارت بانکی افراد می کنیم." وی در ادامه از دستگیری نامبرده ضمن هماهنگی با مراجع ذی صلاح در محله اندیشه خبر داد و گفت:در بررسی های فنی یک سری سر نخ هایی مربوط به جعل اسناد و اوراق از وی به دست آمد. رئیس پلیس فتای ناجا اضافه کرد : متهم در ادامه اعترافاتش اقرار کرد "یک تیم کلاهبرداری داریم و مدیریت تیم به عهده من است به طوری که دستگاه اسکیمر را در اختیار (آ - ه) قرار می دهم و پس از کپی شدن کارت ها وی دستگاه را به من بر می گرداند و در مرحله بعدی کارت های شهروندان را رایت می کردم و مجدد آن ها را توسط افرادی نقد می کردیم."
مجید گفت:ماموران در بازرسی از محل اختفای متهم تعداد زیادی مدرک دانشگاهی خام در تمامی مقاطع به همراه هولوگرام مربوط، تعدادی کارت ملی و شناسنامه متعلق به دیگران کشف کردند. وی خاطر نشان کرد :با توجه به این که هنوز فردی دیگر که کارت های شهروندان را در محله امیریه کپی می کرد، دستگیر نشده بود پرونده در حال رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد وی به نام (ی - ز) به همراه همسر خود خارج از تهران هستند، در این حین ضمن هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از منزل متهم تعدادی کارت بانکی چاپ شده و اوراقی که اطلاعات کارت بیش از 200 نفر در آن نوشته شده بود، کشف شد. بر اساس اعلام سایت پلیس، مجید ادامه داد : نامبردگان دستگیر شدند و پس از بررسی منزل استیجاریِ دومِ آن ها حدود 120 کارت بانکی چاپ شده ، بیش از پنج فقره کارت ملی هوشمند و ... کشف شد و پس از بررسی دستگاه ها مشخص شد اطلاعات بیش از 500 کارت بانکی آماده چاپ بود. وی از دستگیری چهار متهم در این خصوص خبر داد و گفت: با اقدام پیشگیرانه پلیسی تنها 12 فقره پرونده هم اینک موجود است که تمامی مبالغ آن حدود 700 میلیون ریال است.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها