رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 463368

کشف و ضبط 32 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در زنجان

ساعت24 - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ۳۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) فاقد مجوز قانونی از سوی ماموران انتظامی شهرستان ابهر کشف و ضبط شد.

بیت‌کوین
style="text-align:justify">سردار رحیم جهانبخش روز دوشنبه، افزود: در پی کسب خبر، مبنی بر بکارگیری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در کارخانه ای واقع در یکی از شهرک های صنعتی شهرستان ابهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران پس از تحقیقات و بررسی های لازم و تائید صحت خبر و انجام هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شده و در بازرسی از محل ۳۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) که به صورت سری نصب و در حال کار بود را کشف کردند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه کارشناسان ارزش این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شده را بیش از هفت میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: متهمان در تحقیقات صورت گرفته مدعی شدند دستگاه های کشف و ضبط شده را از طریق اینترنت خریداری کرده اند.

اواخر شهریور ماه امسال نیز ۸۰۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به همراه ۷۷۳ دستگاه منبع تغذیه به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی عوامل مبارزه با قاچاق و ارز پلیس آگاهی استان زنجان کشف و ضبط شد.

این تعداد دستگاه از یک کارگاه ریخته گری واقع در شهرک صنعتی زنجان به دست آمد و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی این استان شد.

برای خرید دستگاه ماینر که به صورت غیرقانونی نیز وارد می شود، ارز زیادی از کشور خارج می شود که به همین جهت پلیس با عاملان آن به شدت برخورد و دستگاه های کشف شده را نیز توقیف می کند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیر حرفه‌ای و ناآگاه به مخاطرات سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها