رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 463471

ارجاع پرونده ۴ نفر از معترضان چهاردانگه به قوه قضائیه

ساعت 24- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: تنها چهار نفر از معترضان دفن زباله در چهاردانگه ساری و آن هم به دلیل تخریب اموال عمومی، هنوز در بازداشت هستند.

style="text-align:justify"> معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: تنها چهار نفر از معترضان دفن زباله در چهاردانگه ساری و آن هم به دلیل تخریب اموال عمومی، هنوز در بازداشت هستند.

حسین حسن‌نژاد درباره آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان تجمع مخالفان دفن زباله در منطقه چهاردانگه ساری، اظهار داشت: همه معترضان دفن زباله در منطقه چهار دانگه بجز ۴ نفر که از سوی نیروی انتظامی بازداشت شده بودند ، آزاد شدند.

به گفته وی پرونده این ۴ نفر از سوی قاضی در دادگستری شهرستان ساری در دست بررسی است و این افراد در اقدامی غیرمنتظره اموال عمومی را تخریب کرده و جرایمی دیگری هم مرتکب شده‌اند.

وی با بیان اینکه اهالی مناطق مختلف شهرستان ساری طی ۱۸ روز به مسئله دفن زباله در منطقه چهاردانگه اعتراض داشتند، گفت: در این مدت مسئولان دستگاه‌های دولتی استان نهایت تلاش را در متقاعد کردن این افراد انجام داده و با حضورشان در میان معترضان سعی در دعوت به آرامش و خویشتن داری کردند تا مشکلاتشان را در فضایی دوستانه با مسئولان مطرح کرده و به توافق برسند که متاسفانه نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، ادامه داد: در بین این افراد عده‌ای حاضر به توافق شده و افرادی نیز همچنان مخالفت کردند به طوری که رفتارشان از مرز اعتراض گذشت که توسط نیروهای انتظامی دستگیر و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر همچنان زباله‌ها به همان مکان قبلی جهت دپو منتقل می‌شوند، عنوان کرد: این اقدام به دلیل شرایط فعلی شهرستان ساری و نداشتن سایت امحای زباله است .

حسن نژاد ادامه داد: امیدوارم با از اجرای دوباره پروژه نیمه تمام گذشته یعنی ساخت نیروگاه زباله سوز ساری که با اعتباری حدود ۲۵۵ میلیارد تومان در حال ساخت است،این مشکل حل شده و در کوتاه ترین زمان ممکن زباله‌ها به آنجا منتقل شود.

وی افزود: دولت ضمن تشکر از صبر و شکیبایی چندین ساله مردم شهرستان ساری و در جهت احترام به تحقق خواسته های آنها امسال اعتبار قابل توجهی برای سایت زباله منطقه در نظر گرفت که امیدواریم با بهره برداری از این پروژه مشکلات زیست محیطی منطقه نیز برطرف شود.

هفته گذشته مردم چهاردانگه ساری در استان مازندران در پی اعتراض به سالها انباشت زباله های شهر ساری در اطراف روستاهایشان دست به تجمع زدند. این موضوع باعث درگیری بین مردم و نیروی انتظامی در روزهای گذشته شد و در ابتدا مردم اول مانع تخلیه زباله از کامیون‌های شهرداری شدند ولی با مداخله نیروهای انتظامی ، کامیونها دوباره کار خود را از سر گرفتند.

مردم منطقه وجود زباله‌های خانگی ،صنعتی و بیمارستانی را در نزدیکی محل زندگی‌شان باعث شیوع انواع بیماری و آلودگی هوا و آبهای زیرزمینی در چهاردانگه می دانند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها