رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 463745

رد پای بن سلمان در ماجرای قتلی جدید

ساعت 24- منابع خبری روز یک شنبه (هفتم مهرماه) از قتل سرلشکر "عبدالعزیز الفغم" محافظ شخصی پادشاه عربستان خبر دادند، خبری که از همان ابتدا با اما و اگرهای فراوان همراه بود و باردیگر پای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به میان کشید.

style="text-align:justify">منابع سعودی ابتدا ادعا کردند که الفغم توسط یکی از دوستانش و به دنبال اختلافات شخصی به قتل رسیده، ولی طولی نکشید که منابع مطلع در عربستان با رد این موضوع اعلام کردند که محافظ شخصی پادشاه سعودی به دستور مستقیم بن سلمان به قتل رسیده است.

قتل الفغم در زمان سالگرد قتل جمال خاشقچی خبرنگار مخالف سعودی اتفاق افتاد و به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه این موضوع نشان از خوی و اشتهای خونریزی ولیعهد سعودی دارد، چرا که بن سلمان هر کسی را که احساس کند سد راهش برای پادشاهی است از میان بر می دارد، همچنان که وی سال گذشته دستور قتل خاشقچی را در کنسولگری عربستان در استانبول صادر کرد و حالا نیز دستور قتل الفغم را که به مدت ۳۰ سال محافظ شخصی "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه پیشین عربستان بوده نیز صادر کرده است.

با انتشار خبر قتل الفغم، مخالفان آل سعود نیز به سرعت واکنش نشان داده و از همان ابتدا نوک حملات خود را به سمت ولیعهد سعودی نشانه رفتند؛ "خالد بن فرحان" شاهزاده مخالف سعودی از اولین افرادی بود که به قتل الفغم واکنش نشان داد؛ وی اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از شر محافظ شخصی پدرش راحت شد تا خودش پادشاه شود و به زودی شاهد پادشاهی او (در عربستان) خواهیم بود.

به گزارش سایت الخلیج آنلاین، شاهزاده مخالف سعودی در واکنش به قتل "عبدالعزیز الفغم" محافظ شخصی پادشاه پیشین عربستان و پادشاه فعلی این کشور در توییتر نوشت: تا چند وقت آینده شاهد اعلام پادشاهی محمد بن سلمان "خائن و بی‌خرد" بر عربستان خواهیم بود.

وی افزود: نقشه بن سلمان بر پایه همکاری و هماهنگی با سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) کشیده شده است.

فرحان که هم‌اکنون مقیم آلمان است در ادامه تصریح کرد: این نقشه شامل تغییر محافظ شخصی پادشاه و جایگزین کردن یک مزدور بلک واتر به جای آن می‌شود؛ این اقدام، مقدمه اعلام پادشاهی این خائن مزدور بر عربستان است.

"سعد الفقیه" از بارزترین شخصیت‌های مخالف رژیم سعودی نیز در گفت‌ وگو با سایت مذکور در این باره گفت: بن سلمان در قتل محافظ شخصی پادشاه عربستان دست دارد.

وی افزود: عملیاتی که به قتل عبدالعزیز الفغم منجر شد، کار محمد بن‌ سلمان بود؛ به‌ویژه که الفغم در زمان وقوع قتل، داخل کاخ سلطنتی بود و بن سلمان به همراه شخصی به نام "ممدوح بن مشعل آل علی" که ریاض آن را قاتل معرفی کرده است، در کاخ حضور داشتند.

الفقیه ادامه داد: الفغم و آل علی توسط یک طرف کشته شدند بدون اینکه دلیل مقاومت نکردن محافظ شخصی ملک سلمان در جریان قتلش مشخص شود.

"مجتهد" افشاگر خاندان سعودی نیز یکشنبه شب در توئیتی فاش کرد که کشته شدن سرلشگر "عبدالعزیز الفغم" محافظ شخصی "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی یک عملیات ترور سازمان یافته بود که با دستور محمد بن سلمان اجرا شده است.

مجتهد در ادامه توئیت افشاگرانه اش در واکنش به کشته شدن الفغم نوشت: برخلاف روایت منابع دولتی و رسمی سعودی، محافظ شخصی سلمان، در منزل دوستش کشته نشده، بلکه این اقدام در کاخ سلطنتی در جده صورت گرفته است.

افشاگر خاندان سعودی افزود: بن سلمان، الفغم را از محافظان قدیمی می دانست که وفاداری اش را به خاندان آل سعود ثابت کرده بود، اما او به وفاداری این محافظ نسبت به خود اعتماد نداشت و چندین بار تمایل خود را برای حذف وی اعلام کرده بود.

مجتهد افزود: الفغم و ممدوح آل علی (که رسانه های سعودی مدعی هستند که وی قاتل است) توسط یک تیم دیگر در کاخ سلطنتی در جده کشته شدند و صدای شلیک به گوش رسیده است.

افشاگر آل سعود فاش کرد: قرار نبود الفغم و آل علی از میان برداشته شوند، اما آنها ناخواسته مانعی بر سر راه اجرای یک دستور غیرقابل پیش بینی بن سلمان بودند و به همین خاطر کشته شدند.

مجتهد وعده داد که از اقدام ناگهانی وغیرقابل پیش بینی بن سلمان که الفغم و آل علی قربانی آن بودند، به زودی پرده بردارد.

این افشاگر خاندان سعودی افزود: بن سلمان، اعضای خانواده الفغم را وادار کرد تا روایت کشته شدن وی را تأیید کنند.

به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه، نکته مهمی که در پرونده قتل های افرادی همچون الفغم و خاشقچی به چشم می خورد، ردپای بن سلمان به عنوان آمر قتل های برنامه ریزی شده برای فراهم شدن زمینه های پادشاهی وی می باشد؛ ولیعهد سعودی که برای پادشاهی مخالفان بی شماری حتی در بین خاندان سعود دارد سعی دارد با کمک آمریکا و با حذف مخالفان خود به رویایش دست یابد، رویایی که تاکنون خون دهها هزار یمی را نیز گرفته است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها