رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 463790

تاثیر ویتامین A در پیشگیری از نوعی سرطان پوست

ساعت24 - خوراکی‌های سرشار از ویتامین A به مقابله با سرطان پوست کمک می‌کنند.

ویتامین A
بازبینی نتایج بدست آمده در چند مطالعه نشان می‌دهد: گنجاندن خوراکی‌های سرشار از ویتامین A در رژیم غذایی با کاهش خطر ابتلا به سرطان سلول سنگ‌فرشی (squamous cell carcinoma) یکی از شایع‌ترین نوع سرطان پوست ارتباط دارد.

این نوع سرطان پوست معمولا بخش‌هایی از پوست را درگیر می‌کند که در معرض نور خورشید قرار دارند و در صورتیکه به موقع تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است، اگرچه در برخی موارد نادر به بافت‌های دیگر گسترش پیدا می‌کند.

در این بررسی محققان به بررسی اطلاعات دقیق ۱۲۳ هزار و ۵۷۰ مرد و زن پرداختند. در مدت بیش از ۲۶ سال حدود ۳۹۷۸ مورد ابتلا به سرطان سلول سنگ‌فرشی مشاهده شد. پس از کنترل سایر فاکتور‌های سلامتی از جمله سن و دیگر انواع سرطان‌های پوست محققان دریافتند افرادی که بیشترین میزان مصرف این ویتامین را داشتند در مقایسه با یک پنجم از افراد که کمترین میزان دریافتی ویتامین A را داشتند ۱۷ درصد کمتر در معرض ابتلا به این سرطان بودند.

به گزارش نیویورک تایمز، محققان آمریکایی همچنین اظهار داشتند: در این بررسی‌ها تنها اطلاعات مربوط به رژیم غذایی وجود داشت و مشخص نیست مکمل‌های حاوی این ویتامین نیز تاثیر مشابهی داشته باشند. تخم‌مرغ، روغن کبد ماهی، شیر غنی شده، کلم، اسفناج، میوه‌های نارنجی و زرد رنگ سرشار از ویتامین A هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها