رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464521

درخواست مسکو برای دسترسی شهروند بازداشت شده روس به خدمات کنسولی

ساعت24-سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت، مسکو انتظار دارد که ایران هرچه زودتر دسترسی شهروند روس بازداشت شده در تهران به خدمات کنسولی را فراهم کند.

به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی داخلی درباره بازداشت یولیا یوزیک، روزنامه‌نگار روس در ایران گفت: ما خواستار دسترسی او به خدمات کنسولی در ایران شده‌ایم و انتظار داریم که در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت امورخارجه روسیه با خانواده این روزنامه‌نگار روس در ارتباط است، تصریح کرد که بخش کنسولی سفارت مسکو در تهران نیز با مادر یوزیک در تماس است.

زاخارووا افزود: سفیر ایران نیز در این ارتباط فراخوانده شد و معاون وزیر امورخارجه کشور با او گفت‌وگو کرده است. این رایزنی بسیار جدی بود. ما از طرف ایرانی اطمینان یافتیم که این مسئله به زودی حل و فصل خواهد شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه تاکید کرد: من نیز می توانم به شما اطمینان دهم که تمام کارها (برای حل این مسئله) در حال انجام است.

یولیا یوزیک دوم اکتبر (10 مهرماه) در تهران بازداشت شد. علی ربیعی سخنگوی دولت کشورمان درباره علت بازداشت این شهروند روس اظهار داشت: پرونده این خبرنگار خانوم مربوط به معاونت ضد جاسوسی نیست و مربوط به تخلفات پیرامون ویزای ایشان بوده و به سرعت هم رسیدگی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها