رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464538

تیم طرح ترور سرلشکر سلیمانی به اتهام محاربه محاکمه میشوند

ساعت24-دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اعلام کرد: اعضای تیم پروژه ترور به اتهام مشارکت در اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، محاربه و کمک به سرویس های اطلاعاتی کشورهای بیگانه و متخاصم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

دادخدا سالاری روز سه شنبه در تشریح جزئیات طرح ترور سرلشکر سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: باتوجه به اشراف کامل اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه و با احکام و دستورات قضائی تمامی عناصر اصلی و محوری تیم ترور، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی ظرف کمتر از ۱۰ساعت در چندین نقطه مختلف مورد ضربه قرار گرفتند و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه صرفا در مرحله طراحی باقی نمانده بود افزود: تمامی عملیات اجرایی این پروژه از قبیل جذب جاسوس، آموزش آنان، تهیه سلاح و مهمات و مواد منفجره و وسایل و تجهیزات ارتباطی و نظامی در سطح وسیع و گسترده تهیه و از سوی پشتیبانان طرح از طریق یکی از مرزها به داخل کشور منتقل و آماده بهره برداری بود.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اظهار داشت: سازمان اطلاعات سپاه از ۶ماه قبل از دستگیری اعضای این تیم ترور در شهریور ماه سال جاری، اقدامات و فعالیت های این تیم را در خارج و داخل کشور به صورت شبانه روزی مورد رصد اطلاعاتی قرار می داده است.

وی ادامه داد: اعضای تیم پروژه ترور به اتهام مشارکت در اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، محاربه و کمک به سرویس های اطلاعاتی کشورهای بیگانه و متخاصم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

سالاری تصریح کرد: در پی ناکامی‌های مکرر مثلث شوم عبری، عربی و آمریکایی در منطقه خاورمیانه در جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جبهه کفر و نفاق در اتاق‌های فکر مشترکشان به سراغ پروژه جدیدی با نیت شوم از هم گسستن اتحاد فی ما بین جوامع جهان اسلام رفته و طرح ترور سردار سلیمانی را ‌به عنوان روشن نمودن فتیله انفجار بزرگ آن هم در ایام فاطمیه و یا عاشورای حسینی در دستور کار سرویس های مشترک استکبار قرار گرفته بود.

وی افزود: معاندان با انجام این ترور قصد ایجاد اختلاف و شروع جنگ داخلی بین جامعه متحد اهل تسنن و شیعه را داشتند و از سوی دیگر با این اقدام می خواستند جنگ خانمان سوز عرب و عجم را بر افروخته و با این ترور در جهان اسلام بین برادران شیعه و سنی اختلاف بزرگ و تاریخی بوجود آورند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد: یکی دیگر از اهداف این عملیات این بود تا جبهه مقاومت جهان اسلام را زمین‌گیر و دچار شکست نمایند.

وی با قدردانی از مجاهدت های خاموش و چندین ماهه و شبانه‌روزی سازمان اطلاعات سپاه در کشف و خنثی سازی این طرح پیچیده ضد امنیتی گفت: اجرای این پروژه می توانست ضربه ای بزرگ و جبران ناپذیری را نه‌ تنها بر ارکان ساختاری و امنیتی کشور بلکه بر جهان اسلام وارد نماید که با عنایت حضرت ولی عصر (عج) این پروژه با شکست مواجه گردید.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی تحت زعامت و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای و در سایه توجهات و عنایات خاصه حضرت صاحب الامر از گردنه های سخت و موانع سرراه به خوبی عبور نموده و اکنون مقتدرانه بر قلعه فتح و نصرت ایستاده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها