رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464582

واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا علیه چین

ساعت 24- سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به جنایات آمریکا علیه مسلمانان در سراسر جهان، تحریم‌های واشنگتن علیه ۲۸ سازمان چینی به بهانه حمایت از حقوق مسلمانان اویغور را محکوم کرد.

style="text-align:justify">سید عباس موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص تحریم ۲۸ سازمان چینی به دلیل نقض حقوق مسلمانان اویغور اظهار داشت: اعمال فراسرزمینی قوانین ملی از نظر حقوق بین الملل مردود و تحریم اقتصادی، تجاوز به حقوق ملت‌ها و امنیت تجارت بین الملل محسوب می‌شود.

وی ضمن محکوم کردن اقدام رژیم آمریکا افزود: آمریکا با ارتکاب جنایات متعدد علیه مسلمانان بی‌گناه در اقصی نقاط جهان و بویژه خاورمیانه، فاقد کمترین صلاحیت اخلاقی برای تحریم دیگران به بهانه حمایت از حقوق مسلمانان است.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) اعلام کرد که ۲۸ سازمان و شرکت امنیتی دولتی چین از جمله شرکت تجسسی ویدیویی «هیک‌ویژن» به دلیل نقض حقوق بشر از سوی پکن در استان سین‌کیانگ وارد فهرست سیاه تجاری واشنگتن شد.

براساس این گزارش، اداره امنیت عمومی حکومت خلق اویغور منطقه خودمختار سین‌کیانگ، ۱۹ نهاد وابسته به حکومت محلی این منطقه و هشت شرکت دیگر در این فهرست قرار گرفته‌اند.

نام برخی از شرکت‌های مشهور هوش مصنوعی چین از جمله گروه "سنس‌تایم" (SenseTime)، "مگوی‌تکنولوژی" و "ژجیانگ‌داهو" نیز در این فهرست دیده می‌شود.

آمریکا چین را متهم به سرکوب، دستگیری خودسرانه جمعی و جاسوسی از شهروندان اویغور، قزاق و دیگر اقلیت‌های مسلمان ساکن استان سین‌کیانگ در غرب این کشور می‌کند و مدعی است که این شرکت‌ها در این اقدامات با پکن همکاری کرده‌اند.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها