رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464718

برتری شاگردان ویلموتس در نیمه نخست برابر هنگ‌کنگ

ساعت24-تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در نیمه نخست دیدار برابر هنگ‌کنگ با تک گل «سردار آزمون» با پیروزی به رختکن برود.

تیم ملی فوتبال ایران امروز (سه‌شنبه) در اولین دیدار خود در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه اصلی هنگ‌کنگ به مصاف این کشور رفت.

این مسابقه اولین دیدار رسمی تیم ملی بعد از جام‌ملت‌های آسیا و اولین دیدار رسمی «مارک ویلموتس» محسوب می‌شد.البته هنگکنگ در شرایطی پا به این دیدار گذاشت که در اولین دیدار خود برابر کامبوج در نبردی خارج از خانه به تساوی یک بر یک رضایت داده بود.

تیم ملی ایران در این مسابقه با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، محمد حسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی،علیرضا جهانبخش، سید مجید حسینی، سردار آزمون و رامین رضاییان به میدان رفت.

یه هوون گوی، تانگ جیانوین، الیو، راسل، دنی، لو جان جون، هوانگ یانگ، چن جوله، لو توتو، ژو هانگ جی و ژیا ژمینگ هم یازده بازیکن هنگ کنگ بودند که با مربیگری میزو پاتلاینن به میدان رفتند.گک

شاگردان ویلموتس که بازی را از ابتدا در دست گرفتند در دقیقه ۱۰ اولین موقعیت جدی خود را به روی دروازه حریق خلق کردند که ضربه سر سردار آزمون روی سانتر زیبای علیرضا جهانبخش با واکنش زیبای دروازه‌بان هنگ‌کنگ همراه بود.

در دقیقه ۱۵ شوت سردار آزمون با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

تیم هنگ‌کنگ سه دقیقه بعد برای اولین بار قصد حمله روی دروازه ایران را داشت که حضور به موقع بیرانوند در فضای مناسب اجازه ایجاد موقعیت را روی دروازه تیم ملی نداد.

در دقیقه ۲۲، سردار آزمون موفق شد قفل دروازه حریف را بشکند. در شلوغی محوطه جریف توپ به کریم انصاری‌فرد رسید که او توپ را برای آزمون کاشت تا لژیونر ایران با یک ضربه دقیق نخستین گل ایران را به ثمر برساند.

در دقیه ۳۶ روی پاس در عمق آزمون، کریم انصاری‌فرد در موقعیت گل قرار گرفت که ضربه قیچی برگردان او به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

چهار دقیقه بعد تیم ملی چسبیده به محوطه جریمه هنگ‌کنگ صاحب ضربه ایستگاهی شد که رامین رضائیان توپ را از بالای دروازه این تیم راهی اوت کرد.

در دقیقه ۴۲ باز هم آزمون روی توپی را به روی دروازه هنگ‌کنگ ارسال کرد که با ضربه سر ترابی با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد هنگ‌کنگ موقعیت خوبی برای گلزنی داشت که بیرانوند اجازه تصاحب توپ را به مهاجم این تیم نداد.

در وقت‌های تلف‌شده ضربه علیرضا جهانبخش از روی ضربه ایستگاهی با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

این مسابقه در نهایت در نیمه نخست با برتری یک بر صفر شاگردان ویلموتس خاتمه یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها