رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464782

معاون وزیر بهداشت: خودکشی در مردان متاهل کمتر است

ساعت24 -معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در سال ۹۷ در کشور ما 99هزار و ۲۷۰ نفر معادل ۱۲۱ در هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت عمومی اقدام به خودکشی کردند که ۲۰ درصد زیر ۱۸ سال بوده‌اند. اقدام به خودکشی ۶۲ درصد بوده است که این رقم در مردان به ۳۸ درصد می‌رسد و قرص برنج یکی از شایع‌ترین روش‌های خودکشی است.

خودکشی
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در سال ۹۷ در کشور ما 99هزار و ۲۷۰ نفر معادل ۱۲۱ در هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت عمومی اقدام به خودکشی کردند که ۲۰ درصد زیر ۱۸ سال بوده‌اند. اقدام به خودکشی ۶۲ درصد بوده است که این رقم در مردان به ۳۸ درصد می‌رسد و قرص برنج یکی از شایع‌ترین روش‌های خودکشی است.

رئیسی گفت: مطالعات دنیا نشان می‌دهند سالانه یک میلیون نفر در دنیا به دلیل خودکشی فوت می‌کنند و یکی از علل مرگ در گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال به شمار می‌رود. در خودکشی شش نفر به صورت مستقیم درگیر این پدیده می‌شوند و اگر این اتفاق در محیطی مثل دانشگاه رخ دهد، تاثیر زیادی بر محیط می‌گذارد. همچنین خودکشی مسئول 8/1 درصد بار بیماری‌ها در جهان بوده است، این رقم در کشورهای با درآمد بالا تا 3/2 درصد می‌رسد. رئیسی در خصوص آمار خودکشی منجر به فوت نیز گفت: 5هزار و ۱۰۱ نفر سال گذشته جان خود را به دلیل خودکشی از دست دادند یعنی از هر ۱۰۰هزار خودکشی شش نفر جان خود را از دست می‌دهند.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها