رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464795

محمدرضا تابش:اعتماد مردم به حاکمیت مخدوش شده؛با انتخابات پرشور می توان امید جامعه را بالا برد

ساعت 24-محمدرضا تابش نماینده اردکان :تا انتخابات مجلس راه زیادی باقی نمانده است. اما رویکردهایی که در همین زمان کوتاه از سوی نهادهای متولی انتخابات مطرح می‌شود، می‌تواند هم بر تصمیم آنها که باید خود را در معرض رای مردم قرار دهند و هم بر اراده مردم برای مشارکت در انتخابات و اثرگذاری در شکل‌گیری مجلس آینده موثر باشد.

خبر
سخنان رئیس جمهوری در ترسیم انتخابات مطلوب از نگاه دولت بهانه‌ای شد تا یک بار دیگر به اهمیت این رویداد که یکی از بنیان‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است، بپردازم.

اینکه رئیس جمهوری به صورت شفاف و با مدد گرفتن از یادآوری نحوه شکل‌گیری مجلس اول بر برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی و با مشارکت گسترده مردم تأکید کرد، هم جهت گیری دولت و وزارت کشور به عنوان برگزارکننده انتخابات را مشخص می‌سازد و هم دیگر نهادهای تأثیرگذار در این فرآیند را به همراهی برای دست یافتن به هدفی واحد فرا می‌خواند. فراموش نکنیم که آنچه از سوی ایشان مطرح شد، پیش‌تر بارها از سوی مقام معظم رهبری نیز به بیان‌های مختلف مورد تأکید قرار داشته است.
انتخابات مظهر مشارکت ملی و تضمین‌گر منافع ملی در عالی‌ترین سطوح است. زیرا مشارکت سیاسی مؤثر مردم در درون کشور وحدت و انسجام مردم و امیدشان به آینده را متجلی می‌سازد و در ابعاد خارجی خود نقشه‌های بدخواهان نسبت به انقلاب اسلامی را خنثی می‌کند و این پیام را صادر می‌کند که پیوندی وثیق میان ملت و حاکمیت برقرار است و مردم در جهت اعتلای منافع و امنیت ملی‌شان پای ارزش‌های ملی خود ایستاده‌اند. برگزاری انتخابات رقابتی و پرشور نشانگر آن است در این نظام سیاسی این مردم هستند که حرف اول و آخر را می‌زنند.
برگزاری چنین انتخاباتی در شرایطی که مردم با مشکلات و تنگناهای عدیده اقتصادی مواجهند و اعتمادشان نسبت به حاکمیت به علل مختلف دچار خدشه شده است و نسبت به آینده‌شان دچار تردید شده‌اند، نیازمند بسترسازی مناسب از سوی متولیان آن است.
دولت باید نقش خودش را در حوزه اجرایی در برگزاری یک انتخابات سالم، رقابتی و به دور از نگاه سیاسی ایفا کند، شورای نگهبان به عنوان نهاد ناظر که وظیفه تأیید صلاحیت نامزدها را برعهده دارد و نهادهای قضایی، اطلاعاتی و امنیتی به عنوان مراجع استعلام هم مر قانون را سرلوحه قرار دهند و در فضایی شفاف از تأثیر سلیقه‌ها و جوسازی‌ها علیه افراد جلوگیری کنند.
تجربه حال نشان داده است که هرگاه فضا برای حضور عناصر مؤثر و مهم جناح‌ها و گروه‌های مختلف که هر یک به نحوی تعهد خود را به انقلاب اسلامی نشان داده‌اند فراهم‌تر بوده و اهرم نظارت آنها را از گردونه انتخابات خارج نکرده، ماحصل انتخابات مجلس تشکیل مجلسی ملی‌تر و کلان‌نگرتر بوده است.
مقدمه فراهم شدن چنین شرایطی بی شک آن است که هر چقدر نسبت به خطاهای مالی و اخلاقی نامزدها با حساسیت بیشتری توجه می‌شود، از تأثیر مواضع جناحی و سیاسی افراد بر تأیید صلاحیت‌شان کاسته می‌شود. کسی که دلبستگی و وابستگی‌اش را نسبت به انقلاب اسلامی نشان داده و کارآمدی و دید کلان و ملی خودش را به اثبات رسانده فارغ از اینکه در چه جناح و گروه سیاسی قرار دارد، باید بتواند در برابر رأی آگاهانه مردم قرار گیرد.
خلاصه کلام مشارکت گسترده مردم در انتخابات تجلی وحدت و خنثی کننده توطئه‌ها علیه ایران اسلامی است. رمز این مشارکت هم افزایش امید مردم به آینده و اعتماد مردم به مجموعه حاکمیت است. انتظار است دست‌اندرکاران این رویداد مهم کشور تمهیدات و تسهیلات لازم را برای فراهم ساختن شرایطی که نتیجه آن افزایش تمایل آحاد مردم به مشارکت در انتخابات است را در اقدامات آتی خود مد نظر قرار دهند و در راه تأمین منافع ملی کشور قدم بردارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها