رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464829

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: هیچ رسانه‌ای به دلیل مشکل مربوط به کاغذ بسته نشد

ساعت24-معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات دولت در خصوص حل مشکل بحران کاغذ مطبوعات، گفت: در دوره اخیر همه کشور همراهی و کمک کردند تا بحران کاغذ برطرف شود و در این دوره هیچ رسانه‌ای به دلیل مشکل مربوط به کاغذ بسته نشد.

محمد خدادی صبح پنج‌شنبه در همایش سراسری و سومین مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، با اشاره به تصمیمات دولت در خصوص تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات، اظهار کرد: در دوره اخیر همه کشور کمک کردند تا بحران کاغذ برطرف شود، اما نقش آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و یکی از معاونان ایشان در این زمینه بسیار پررنگ و مهم بود. در این دوره هیچ‌ رسانه‌ای در کشور بابت مشکل کاغذ در کشور بسته نشد.

وی اظهار کرد: بحران کاغذ و پیچیدگی‌هایی که ایجاد شده بود نیاز به یک تصمیم‌گیری مهم داشت تا مدیران کشور به اندازه دارو برای رسانه اهمیت قائل شوند و به آن توجه کنند که این تصمیم اتخاذ شد و امروز مشکلات مربوط به کاغذ مطبوعات برطرف شده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که ماهیت این تصمیم پیام شفافی از سوی دولت به رسانه‌ای‌ها بود، افزود: الان نوبت رسانه‌ها است که ثابت کنند جزو کالاهای اساسی هستند و مردم به آنها نیاز دارند.

خدادی همچنین با اشاره به جنگ اقتصادی که آمریکا علیه دولت و ملت ایران آغاز کرده است، خاطر نشان کرد: جنگ اصلی تحمیل شده بر ما، جنگ تحمیلی اقتصادی است؛ این جنگ کاملا شبیه به جنگ تحمیلی هشت ساله نظامی است که آن را تجربه کرده‌ایم؛ در آنجا صدام بود و قطعنامه 598 را پاره کردند، در اینجا ترامپ است و برجام را پاره کرده‌اند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: جنگ تحمیلی اقتصادی که در حال انجام است یک جنگ کاملا اقتصادی است، در این جنگ احساس کمبود، ناتوانی و ضعف از سوی دشمن به مردم ما تحمیل می‌شود و خروجی آن نیز به زانو زدن مردم است. در این جنگ رسانه‌ای، رسانه سرباز اول خط مقدم است بنابراین توپخانه‌های رسانه‌های ما باید با همبستگی و هماهنگی با یکدیگر برای ایجاد آرامش در کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به تاکید و توجه رییس جمهوری ایالت متحده آمریکا به اهمیت رسانه و استفاده روزانه او از حربه‌های جنگ رسانه‌ای علیه ملت ایران، ادامه داد: آقای ترامپ پیش از آنکه صبحانه خود را بخرد، ابتدا کار رسانه‌ای انجام می‌دهد. او ممکن است در یک روز کاری مرتبط با سیاست خارجی انجام ندهد، اما حتما روزانه کار رسانه‌ای انجام می‌دهد؛ نه فقط ترامپ بلکه تمام همراهان او یک ماموریت ثابت کار رسانه‌ای دارند و این ماموریت آن است که جریان رسانه‌ای‌ برای ایجاد احساس ضعف و تحویل درماندگی و ناتوانی در مردم ما ایجاد کند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که در یک دوره کاملا متفاوت رسانه‌ای به سر می‌بریم که شباهتی به گذشته ندارد، گفت: در این دوره مهم‌ترین خواسته اهالی رسانه این است که دولت از رسانه‌داری به رسانه‌مداری وارد شود به این معنا که روابط عمومی‌ها کارکردهای رسانه‌ای خود را کنار بگذارند و عملا به جای این‌که تولیدکننده و انتشاردهنده محتوا درباره خود باشند، این کار را به رسانه واگذار کنند.

خدادی با اشاره به فعالیت خانه مطبوعات در سراسر کشور، اظهار کرد: به عنوان دولت نه تنها حامی فعالیت چنین تشکل‌هایی در کشور هستیم و به آن اعتقاد داریم بلکه معتقدیم تنها راه توسعه رسانه ایجاد تشکل رسانه‌ای است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها