رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465020

لباس هوشمندی که تا سه سال موبایلتان را شارژ میکند!

ساعت 24-محققان موفق به ساخت منسوجات جدیدی شدند که انرژی مصرفی تلفن همراه را تا سه سال در خود ذخیره می‌کنند.

خبر
محققان دانشگاه پلی تکنیک والنسیا (UPV) در اسپانیا دستگاه‌های جدیدی تولید کرده اند که شارژ الکتریکی را در پارچه ذخیره می‌کند که این میزان انرژی الکتریکی می‌تواند برای شارژر موبایل، تبلت یا لپ تاپ‌های کوچک مورد استفاده قرار گیرد.

این دستگاه‌ها در واقع ابررسانایی هستند که بر روی بافت‌های کربن فعال قرار می‌گیرند و به دلیل خاصیت الکتریکی و قدرت زیاد کاملا از انواع دیگر متمایز هستند.

به گفته محققان گروه الکتروکاتالیز این دانشگاه، این مطالعه بر روی استفاده از مواد نساجی به عنوان الکترود متمرکز شده است و دستگاه‌هایی که آن‌ها طراحی و آزمایش کرده اند از تمام پتانسیل‌های کربن فعال، گرافن و پلی سیانیلین، برای ساخت پلیمر با قابلیت‌های بالا استفاده می‌کند.

با توجه به آزمایشاتی که در آزمایشگاه‌ها انجام گرفته است، دستگاه‌های ابداعی جدید می‌توانند بدون هیچ مشکلی در برابر ۱۰۰۰ چرخه شارژ و تخلیه مقاومت کنند که معادل سه سال شارژ و تخلیه روزانه تلفن همراه است.

محققان UPV علاوه بر استفاده از این ابررساناها در منسوجات هوشمند، از آن‌ها به عنوان جایگزینی برای باتری‌های لیتیومی یا سلول‌های سوختی بهره بردند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای تصفیه فاضلاب به روش الکترولیز و همچنین در تنظیمات زیست پزشکی استفاده کرد.

نتایج تحقیقات این محققان در مجله European Polymer منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها