رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465127

نشست سران قوا برای تصمیم گیری درباره اعلام اموال مسئولان

ساعت 24- سخنگوی هیات رئیسه مجلس، جزئیات نشست سران قوا برای تصمیم گیری درباره اعلام اموال و دارایی مسئولان را تشریح کرد.

style="text-align:justify">اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست سران قوا برای تصمیم‌گیری در خصوص اعلام اموال و دارایی مسئولان اظهار داشت: بر اساس اصل ۱۴۳ قانون اساسی باید دارایی های رهبری نظام و روسای جمهوری و معاونین و وزرای آنها و روسای قوا اعلام شده و آن را در اختیار قوه قضاییه بگذارند.

وی افزود: موضوعی که در جلسه سران قوا مطرح شد این بود که ما قانونی نداریم که همه مسئولان اعم از استانداران، مدیران و نمایندگان دارایی خود را اعلام کنند لذا در آن جلسه به توافق رسیدند که بقیه مدیران مانند نمایندگان استانداران و مدیران ارشد نیز اموال و دارایی خود، همسر و فرزندان شان را اعلام کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: رئیس قوه قضاییه سامانه ای را تعریف کرده مبنی بر اینکه همه مدیران از جمله نمایندگان بتوانند از این طریق اموال و دارایی های خود را اعلام کرده و در اختیار این سامانه قرار دهند.

عباسی ادامه داد: ساز و کاری لازم بود که ما نمایندگان مجلس هم این کار را انجام دهیم و دارایی های خود را اعلام کنیم لذا برای هر کدام از ما کدی در نظر بگیرند و بر اساس آن شناسه، دارایی خود را اعلام و در سامانه ثبت کنند.

وی افزود: از طرفی هم بحثی داخل مجلس همکاران داشتند و برخی اعلام می‌کردند که ما به صورت کتابچه و مکتوب اموال و دارایی خود را در اختیار قوه قضاییه قرار می‌دهیم چرا که تاکنون به صورت سامانه ای نبوده و برای بار اول است که راه‌اندازی این سامانه اتفاق می‌افتد، لذا ساز و کار لازم هم برای شناسه و مواردی که در آن سامانه اعلام می شود تحت نظر قوه قضاییه بماند و هر کدامشان به صورت جداگانه فایل را در اختیار رئیس قوه قضائیه قرار دهند.

وی افزود: قرار بر این شد که آقای لاریجانی با آقای رئیسی صحبت کنند و ما هم از طرف مجلس اعلام آمادگی کردیم که برای هرکدام از همکارانمان کد شناسه اعلام کنند و پس از آن ما دارایی ها و اموال و دارایی های خود و خانواده خود را در اختیار رئیس قوه قضائیه قرار دهیم.

عباسی بیان کرد: در جلسه سران قوا در این خصوص تصمیم‌گیری شد بنابراین برای هر کدام از مسئولان کد شناسه باید در نظر گرفته شود و طبیعتاً با این تفاسیر اطلاعات محرمانه خواهد بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: وقتی سامانه کد شناسه بدهد. اطلاعات در اختیار رئیس قوه قضائیه قرار می گیرد و چیزی نیست که ما اعلام کنیم و آحاد مردم بدانند که مثلاً فلان مدیر یا استاندار یا نماینده در زندگی شان چه چیزی دارند و دارای چه میزان دارایی هستند. در این صورت فقط این اطلاعات را شخص مسئول و رئیس قوه قضاییه خواهد داشت.

عباسی گفت:در جلسه سران قوا موضوع کدگذاری سامانه و کم و کیف ارائه اطلاعات به قوه قضاییه که آیا به صورت مکتوب باشد یا سامانه الکترونیک باشد مطرح شد و به اینجا رسیدند که سامانه الکترونیکی باشد و نهایتاً برای اینکه سامانه الکترونیکی باشد برای هر کدام از مسئولان نمایندگان و مدیران ارشد کد شناسایی را تعریف کنند و در اختیار آنان قرار دهند تا از این طریق اموال و دارایی شان را اعلام کنند.

عباسی گفت: ما منتظر هستیم که این سامانه را در اختیار ما بگذارند و ما آن را اعلام کنیم، احتمال دارد آن را فردا یا پس فردا در اختیار ما قرار دهند. هر زمانی که در اختیار ما قرار دهند ما آماده هستیم و همه همکاران من هم از این موضوع استقبال کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها