رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465169

فناوری سنجش از دور به پلیس مبارزه با مواد مخدر آموزش داده می شود

ساعت 24-رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از آموزش فناوری فضایی سنجش از دور به نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر در قالب تفاهم همکاری خبر داد.

خبر
حسین صمیمی در گفتگویی با اشاره به نقش فناوری سنجش از دور و کاربرد آن در پایش و مدیریت محیط زیست، گفت: همه روزه حجم انبوهی از داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای به زمین ارسال می شود که تحلیل این اطلاعات انبوه نیازمند داشتن دانش کافی در این زمینه است تا با تفسیر پدیده‌ها در تصاویر ماهواره‌ای، کاربردهای آن در تحلیل شرایط محیطی مشخص شود.

وی گفت: در این راستا پژوهشگاه فضایی ایران در قالب تفاهمنامه، همکاری خود را با پلیس مبارزه با مواد مخدر با هدف استفاده از داده های فضایی در پایش محیط آغاز کرده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به تعامل بسیار خوب پلیس مبارزه با مواد مخدر با پژوهشگاه فضایی ایران به دلیل درک درست از فناوری فضایی و اعتقاد به لزوم استفاده از فناوری برای توسعه توانمندیهای پلیس، گفت: در این راستا همکاریهای ما با پلیس مبارزه با مواد مخدر، به خوبی پیش می رود.

وی گفت: هم اکنون در قالب این تفاهمنامه، کارگاه آموزشی فناوری سنجش از دور با هدف ارائه آموزش های تخصصی لازم به پلیس مبارزه با مواد مخدر در حال انجام است.

صمیمی افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، آشنایی نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر با فناوری سنجش از دور و نحوه استخراج اطلاعات از تصاویر ماهواره‌ای است. انتظار می‌رود شرکت کنندگان این دوره در پایان بتوانند ضمن آشنایی با مفاهیم و تکنیک‌های مختلف سنجش از دور، با نحوه استخراج برخی از مهمترین شاخص‌های سنجش از دور برای پایش محیط به صورت عملی آشنا شوند.

وی تاکید کرد: در همین راستا راه اندازی مرکز سنجش از دور تخصصی را نیز برای مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر مدنظر داریم.

به گزارش مهر، سال گذشته وزیر ارتباطات از شناسایی مزرعه کشت خشخاش با استفاده از فناوری سنجش از دور خبر داده بود.

وی گفت: در پایش سطوح زیرکشت کشور توسط پژوهشگاه فضایی ایران، به مزرعه‌ای ۷۰هکتاری در یکی از شهرهای کشور برخوردند که در آن خشخاش کشت می‌شود.

آذری جهرمی از پلیس مبارزه با مواد مخدر خواست تا در این زمینه از داده های فضایی استفاده کند.

در این راستا، تفاهم همکاری میان پژوهشگاه فضایی ایران و پلیس مبارزه با مواد مخدر امضا شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها