رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465187

موافقت ملک سلمان با استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در عربستان

ساعت 24- خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از موافقت پادشاه این کشور با استقرار نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در این کشور، خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) شب گذشته اعلام کرد، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی با استقرار نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در این کشور موافقت کرده‌اند.

واس به نقل از یک منبع در وزارت دفاع سعودی، گزارش داد که این موافقت «در راستای اجرای توصیه‌های سلمان بن عبدالعزیز و ولیعهدش، محمد بن سلمان و در راستای روابط تاریخی و مشارکت میان این دو کشور» انجام شده است.

منبع مذکور، که نامش فاش نشده است، افزود که تصمیم گرفته شد از تجهیزات نظامی آمریکایی «برای حفظ امنیت منطقه‌ای و مواجهه با هرگونه تلاش‌هایی، که ثبات در منطقه و اقتصاد جهانی را تهدید می‌کنند»، استقبال شود.

روز جمعه، پنتاگون از تصمیم خود برای اعزام 3 هزار نظامی آمریکایی به عربستان سعودی، ، دو اسکادران جنگنده و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و تاد به عربستان خبر داد و اعلام کرد طی ماه‌های اخیر آمریکا تجهیزات و نفرات زیادی را برای مقابله با آنچه «اقدامات تحریک‌آمیز ایران در منطقه» خواند، به منطقه خاورمیانه اعزام کرده است.

در پی حملات پهپادی جنبش «انصارالله» یمن به تاسیسات نفتی وابسته به آرامکو در شرق عربستان سعودی در سپتامبر گذشته، پنتاگون شمار نیروهای آمریکایی در این کشور پادشاهی را به 3 هزار نیرو افزایش داده است.

البته گام برداشتن آمریکا در مسیر اعزام نیرو به عربستان سعودی به بهانه تامین امنیت این کشور در برابر حملات و تهدیدها در شرایطی انجام می‌شود که به گفته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در روز جمعه، ریاض موافقت کرده است که برای تمام آنچه ایالات متحده انجام می‌دهد، هزینه پرداخت کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها