رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465220

ورود ناو آمریکایی به منطقه تحت تنش دریای سیاه

ساعت24-نیروی دریایی آمریکا برای هفتمین بار از آغاز سال جاری میلادی، یک کشتی جنگی خود را به آب‌های تحت تنش دریای سیاه اعزام کرد.

یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا روز شنبه از طریق تنگه «بسفر» وارد دریای سیاه شده است.

به نوشته روزنامه نظامی «استارز اند استرایپس»، این هفتمین بار در سال جاری میلادی است که یک کشتی‌ جنگی آمریکایی به‌منظور گشت‌زنی وارد دریای سیاه می‌شود.

«آدام لیزا فرانچتی» فرمانده ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این استقرار [کشتی جنگی] که امری متداول است نشان‌دهنده عزم ما درخصوص [حمایت از] آزادی ناوبری و تعهد ما نسبت به متحدان ناتو در دریای سیاه است».

نیروی دریایی آمریکا و نیروهای ناتو، پس از الحاق منطقه تحت مناقشه «کریمه» اوکراین (متحد ناتو) توسط روسیه در سال ۲۰۱۴، حضور خود در دریای سیاه را افزایش دادند. پس از آن نیز، در پی بازداشت ۲۴ خدمه سه کشتی اوکراینی توسط نیروی دریایی روسیه، این گشت‌زنی‌ها تشدید شد.

تقریباً تمامی کشورهای حوزه دریای سیاه از متحدان آمریکا و ناتو هستند اما روسیه توانسته است از دوران جنگ سرد تا کنون رویکرد منطقه‌ای خود را در این حوزه حفظ کند.

طبق قوانین وزارت دفاع روسیه و بر اساس قوانین بین‌المللی، حضور کشتی‌های آمریکایی در دریای سیاه نباید از ۲۱ روز تجاوز کند.

پیش از این، ۲۴ شهریور ماه امسال کشتی نظامی-ترابری «یو اس اسپرهد یوما» نیروی دریایی آمریکا وارد آب‌های دریای سیاه شده بود

وزارت دفاع روسیه بارها در واکنش به تحرکات نظامی آمریکا، خواستار توقف عملیات جاسوسی و شناسایی نزدیک مرزهای روسیه و در دریای سیاه شده، اما واشنگتن توجهی به این درخواست‌ها نکرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها