رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 465249

روسیه درباره اقدامات آمریکا علیه سازمان بیانیه صادر کرد

ساعت24-وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه (امروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن در تلاش است تا با ایجاد مانع برای روادید هیات نمایندگان کشورها و نادیده گرفتن تعهدات خود در تامین بودجه سازمان ملل، در کار این سازمان کارشکنی کند.

براساس گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، این وزارتخانه همچنین گفت: «لازم به ذکر است که آمریکا به مدت نسبتا طولانی یک بدهکار بزرگ بوده است. بدهی آمریکا به بودجه متعارف سازمان ملل بیش از یک میلیارد دلار است. واشنگتن به طور آشکار در تلاش است تا همراه با سیاست‌ متعصبانه و غیرقابل پیش‌بینی خود در مسئله صدور روادید نمایندگان کشورها و استفاده از اهرم‌های اقتصادی، در کار سازمان ملل خلل ایجاد کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که این وضعیت، دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل را مجبور کرده تا سیاست اقتصادی سخت‌گیرانه‌ای را به کار گیرد، به عنوان مثال از اواسط اکتبر سال 2019 (مهرماه) شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تنها دو جلسه در روز برگزار می‌کنند، در حالی که پیش از این دیپلمات‌ها اغلب جلساتی در عصر و شب نیز داشتند.

علاوه بر این، حجم اسناد قابل ترجمه به 6 زبان رسمی در سازمان ملل محدود خواهد شد. همچنین این سازمان هزینه‌های برق، تهویه و خدمات امنیتی را هم کاهش می‌دهد.

پیش از این، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به کشورهای عضو هشدار داد که این سازمان با بحران شدید مالی روبرو است و از آنها خواست تا مالیات سالانه خود را بپردازند.

بودجه سازمان ملل برای سال‌ 2018- 2019 بدون لحاظ کردن بودجه عملیات ‌صلح‌بانی 5.4 میلیارد دلار است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها