رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465333

جبران باسیل با یک سخنرانی ناسیونالیستی، دمشق را ریه دوم لبنان خواند و راهی دمشق شد

ساعت 24-رئیس جریان آزاد ملی و وزیر خارجه لبنان در سخنرانی به مناسبت سالگرد ۱۳ اکتبر اظهار کرد، می‌خواهد به سوریه برود تا سوری‌ها را به سوریه بازگرداند زیرا می‌خواهد لبنان با حاکمیت خود و اقتصادش نفس بکشد.

به گزارش سایت شبکه المنار، جبران باسیل، وزیر خارجه و رئیس جریان آزاد ملی لبنان در سخنرانی به مناسبت ۱۳ اکتبر در میدان الحدت تاکید کرد: قبل از "نکبة" فلسطین، لبنان دو ریه داشت اکنون تنها یک ریه دارد، سوریه ریه اقتصادی لبنان است، ما ریه اول را به دلیل اسرائیل از دست دادیم و آیا باید به دلیل جنون کینه و جنون حساب‌ بازکردن‌های خائنانه و بیهوده ریه دوم را هم از دست داده و خفه شویم و همانند موجودی از بین برویم؟

وزیر خارجه لبنان افزود: می‌خواهم به ملت‌مان به صراحت بگویم اکثر حاکمان آنها آماده تغییر نیستند، آنها ذهنیتی دارند که تبعیت را برایشان راحت کرده و آنها را تسلیم جنگ اقتصادی درگرفته علیه ما کرده و ما را به این تصور واداشته که شکست خورده و فروپاشیده‌ هستیم، در حالی که ما ثروتمندیم، فقط به غارت رفته‌ایم.

وی افزود: از زیر این آوار اقتصادی که از سوی شایع‌پراکنان، بازی‌کنندگان با لیره و بی‌احترامی‌کنندگان به نماد کشور صورت گرفته بلند خواهیم شد.

این اظهارات جبران باسیل شبیه بمبی سیاسی بود که ترکش‌هایش روی فضای سیاسی این کشور که درباره روابط با سوریه اختلاف نظر دارند، نمود پیدا کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها