رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465371

بایدن: ترامپ در حراست از منافع آمریکا شکست خورده است

ساعت24-معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در انتقادی شدید از خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه گفت: «ترامپ در مقام فرمانده کل قوا شکست خورده است».

laquo;جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد مطرح انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، با انتقاد از تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای عقب‌نشینی از شمال سوریه، او را «یک فرمانده کل قوایِ شکست‌خورده» خواند.

بایدن در این مورد در توییتر نوشت: «رئیس‌جمهور ترامپ به شرکایمان، نیروهای دموکراتیک سوریه خیانت کرده و دستاوردهایی که ما به سختی در جنگ با داعش به دست آورده‌ایم را به خطر انداخته است.»

وی افزود: «نظامیانمان در وسط یک جنگ رها می‌شوند و هیچ برنامه‌ای به جز عقب‌نشینی وجود ندارد. او به عنوان مقام فرمانده کل قوا در حفاظت از کشور و نظامیانمان شکست خورده است».

در پی تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، از روز چهارشنبه (۱۷ مهرماه) عملیات نظامی ترکیه در این مناطق آغاز شد. آنکارا مدعی است هدف از این عملیات مقابله با «تروریست‌های ی‌پ‌گ و پ‌ک‌ک‌»، خنثی کردن تهدیدات تروریستی علیه ترکیه و ایجاد یک منطقه امن برای بازگشت پناهندگان سوریه به خانه‌هایشان است.

تصمیم اخیر دونالد ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه بعد از تماس تلفنی او با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته و علاوه بر مخالفان دموکرات او، برخی حامیان جمهوریخواه رئیس‌جمهور آمریکا از قبیل سناتور «لیندسی گراهام»، این تصمیم را «شرم‌آور» خوانده و از تدارک کنگره برای اعمال تحریم‌های علیه ترکیه خبر داده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها