رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465422

زیر خاکیهایی که ۳ نفر را به کشتن داد!

ساعت 24- دو مرد افغانستانی که با همدستی پنج هم‌ولایتی خود جویندگان گنج را به بهانه فروش اشیای عتیقه به خانه‌های شمال تهران می‌کشاندند و به قتل می‌رساندند صبح دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

style="text-align: justify;"> دو مرد افغانستانی که با همدستی پنج هم‌ولایتی خود جویندگان گنج را به بهانه فروش اشیای عتیقه به خانه‌های شمال تهران می‌کشاندند و به قتل می‌رساندند صبح دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

ماجرای جنایت این باند ۷ نفره از سال ۹۴ و به دنبال دستگیری چند مرد افغانستانی در خانه‌ای واقع در شمال تهران شروع شد.

آن‌ها در سناریویی از پیش طراحی شده جویندگان گنج و اشیای زیر خاکی رابه بهانه فروش سکه و اشیای قدیمی به محل جنایت می‌کشاندند و بعد با سرقت اموال و پول هایشان آن‌ها را زخمی می‌کردند که در این میان ۳ نفر به قتل رسیدند. متهمان یکی از قربانیان را پس از قتل به داخل رودخانه‌ای انداختند و دیگری را در باغچه خانه‌ای دفن کردند و نفر سوم را نیز قطعه قطعه کرده‌اند.

این جنایتکاران هنگامی که یکی از خریداران اشیای عتیقه را به داخل خانه ویلایی کشانده بودند نمی‌دانستند دوست وی بیرون از خانه منتظر است به همین خاطر دوست قربانی وقتی زمان زیادی گذشت و به موضوع مشکوک شد با پلیس تماس گرفت.

بدین ترتیب با ورود مأموران نقشه مردان افغان فاش شد و در یک عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و اعضای این باند یکی از متهمان گریخت و دیگر متهمان دستگیر شدند. صبح دیروز دو متهم اصلی پرونده به نام سیروان و نعیم در شعبه چهارم دادگاه کیفری پای میز محاکمه ایستادند.

در ابتدای جلسه دادگاه خانواده‌های قربانیان خواستار قصاص عاملان قتل شدند و سپس دو متهم در حالی که فقط سرقت و زورگیری را قبول داشتند منکر ارتکاب قتل شدند.

آن‌ها درباره نحوه سرقت خود به قضات گفتند: ما سرایدار خانه‌های خالی تجریش و پاسداران بودیم سپس با تبلیغ اینکه اشیای زیرخاکی داریم خریداران را به محل قرار خود در خانه‌های خالی می‌کشاندیم و بعد با سرقت پول هایشان آن‌ها را می‌زدیم و بعد هم رها می‌کردیم که برخی از آن‌ها در این درگیری‌ها توسط همدستان ما کشته شدند.

پس از پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

روزنامه ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها