رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465443

استقبال لاریجانی از بازگشایی سفارت ایرلند در ایران

ساعت 24- رئیس مجلس شورای اسلامی از بازگشایی سفارت ایرلند در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: این مهم افزایش روابط سیاسی– اقتصادی و فرهنگی دو کشور را به دنبال خواهد داشت.

style="text-align:justify">خانه ملت: شان او فاریل رئیس پارلمان ایرلند روز دوشنبه، در حاشیه یکصدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی(IPU) با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی نسبت به تصمیم احداث سفارت ایرلند در ایران گفت: دایر کردن سفارت در ایران علاوه بر افزایش روابط سیاسی، رایزنی‌های اقتصادی و فرهنگی را تسهیل می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با استقبال از همکاری‌های پارلمانی و افزایش ارتباط گروه دوستی ایران–ایرلند ادامه داد: ایران در زمینه توافق هسته‌ای وظایف خود را به درستی انجام داده است و عدم تعهد، به آمریکایی‌ها مربوط می‌شود تا جایی که پس از خروج از توافق هسته‌ای، رئیسانکشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان از ایران درخواست خویشتنداری کردند و بعد در ادامه اینستکس زاییده شد که چندان هم کاربردی نیست. لذا این مسائل به روابط ایران و اتحادیه اروپا صدمه می‌زند.

رئیس پارلمان ایرلند هم بر افزایش همکاری‌های اقتصادی، ایجاد کانال بانکی، بازگشایی سفارت ایرلند در ایران و حل مسئله برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بدون توافق ایرلند تأکید کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها