رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465470

واکنش ترکیه به تحریم های آمریکا: بی تاثیر است

ساعت 24- وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه گفت: تحریم های واشنگتن علیه آنکارا هیچ دست آوردی نخواهد داشت و ما همچنان به عملیات نظامی در شمال سوریه ادامه می دهیم.

به گزارش رویترز، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه بعد از انتشار بیانیه رئیس جمهوری آمریکا در مورد اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه گفت: ترکیه به دلیل بدعهدی آمریکا در تحقق وعده هایش دست به عملیات نظامی در شمال سوریه زده است.

رئیس دیپلماسی ترکیه هم اکنون در آذربایجان است در کنفرانس خبری گفت: ایالات متحده نتوانست تعهدات خود را در مورد ایجاد منطقه ضد شورش مشترک کنترل شده در منطقه اجرایی کند.

دونالد ترامپ که پیش از این وعده تحریم ترکیه به دلیل آغاز حملات این کشور در شمال سوریه داده بود، گفت: در پاسخ به شبهات که اعلام می شود من به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان داده ام، تحریم هایی علیه ترکیه اعمال خواهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه خویش اعلام کرد: ایالات متحده مقامات دولتی در آنکارا و هر کس که در اقدامات بی ثبات کننده ترکیه در شمال شرقی سوریه نقش داشته باشد را هدف قرار خواهد داد.

بر اساس بیانیه ترامپ، تحریم های اعمال شده علیه ترکیه شامل افزایش تعرفه های فولاد از 25 به 50 درصد و توقف در مذاکرات تجاری 100 میلیارد دلاری واشنگتن با آنکارا است.

بیانیه ترامپ در حالی منتشر می شود که روز یکشنبه میان مقامات امنیت ملی آمریکا و دیگر مقامات کلیدی دولت واشنگتن جلسات بررسی تحریم های ترکیه برگزار شده بود.

نیروهای ارتش ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در عملیاتی به نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال سوریه حمله کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه این اقدام نظامی عملیات را علیه گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) بیان کرد.

دولت سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق شمال شرق این کشور از آمادگی ارتش برای مقابله با هر چالشی خبر داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دوشنبه شب گزارش داد، ارتش این کشور وارد شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب واقع در شمال غرب سوریه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها