رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465526

آثار تورمی وام مسکن چگونه کنترل میشود؟

ساعت24-وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک ها وام ساخت مسکن را در اختیار سازندگان قرار می‌دهند و پس از آن، سازنده، وام مذکور را به خریداران واگذار می کند که این مسئله آثار تورمی ندارد.

محمد اسلامی با اشاره به روند اجرای طرح ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: در شرایط کنونی طرح ملی مسکن در حال طراحی و اجرایی شدن بوده و این پروژه کاملا تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح ملی مسکن با هدف خانه دار کردن ۶ دهک جامعه طراحی و در حال عملیاتی شدن است. تولید مسکن برای دهک های یک و دو که توسط نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی صورت می گیرد که در این رابطه وزارت راه به میزان گسترده زمین ارائه کرده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین در طرح ملی مسکن دهک های ۳، ۴، ۵ و ۶ به صورت ویژه دیده شده اند، در شرایط کنونی روند ثبت نام برای متقاضیان از استان کرمان به صورت پایلوت آغاز شده و متقاضیان در شهرهای این استان به جزء مرکز آن ثبت نام کرده اند، حال وزارت راه روند بررسی این تقاضاها را کلید زده است.

اسلامی ادامه داد: حال متقاضیان می توانند خود زمین ارائه کرده و از حمایت های تسهیلاتی دولت برخوردار شوند و یا اینکه دولت، اراضی را برای تولید مسکن واگذار و توسط بخش خصوصی مساکن مورد نظر ساخته و به مردم فروخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز منابع بانک ها برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت و پس از آن، سازنده می تواند وام مذکور را به خریداران واگذار کند که این مسئله آثار تورمی ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها