رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465580

نصرالله:

شاهد روحیه مسئولیت پذیری لبنانی ها در حادثه آتش سوزی بودیم

ساعت 24- دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی از روحیه مسئولیت پذیری لبنانی ها در برخورد با حادثه آتش سوزی که مناطق وسیعی از لبنان را فرا گرفته است، سخن گفت.

div>

به گزارش المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آتش سوزی رخ داده و تبعات آن حادثه موثری برای لبنان و لبنانی هاست. ما شاهد روحیه مسئولیت پذیری و ملی بودیم که بسیاری از لبنانی ها منازل خود را برای آسیب دیدگان اختصاص دادند و کمک کردند.

وی افزود: این مهم است که لبنانی ها با هر مشکلی که در هر منطقه رخ می دهد تعامل داشته باشند و در راستای مهار آن صرف نظر از تقصیر و کم کاری دولت حرکت کنند. لبنانی ها ثابت کردند که فراتر از موضوعات طایفه ای و مذهبی هستند. نباید حادثه آتش سوزی به عاملی برای دامن زدن به موضوعات طایفه شود.

گفتنی است که به دنبال افزایش دما، بخشهای وسیعی از این کشور دچار آتش سوزی گسترده شد. دامنه این آتش سوزی در برخی مناطق به منازل مسکونی رسید و ساکنان این مناطق مجبور به ترک خانه های خود شدند. در برخی از مناطق این آتش سوزی منازل مسکونی ساکنان را فرا گرفته و بسیاری از مردم در جاده ها و میدانهای عمومی سرگردان شدند.

این آتش سوزی از روز دوشنبه در لبنان آغاز شد. وزیر کشور لبنان در بیانیه ای درباره شدت گرفتن آتش به دلیل افزایش دمای هوا و وزش باد طی روز سه شنبه هشدار داده است.

مارک وهیبه رئیس هواشناسی لبنان اعلام کرده است که روز دوشنبه دمای هوا در منطقه عکار به نزدیک ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده و در بیروت نیز دمای ۳۸ درجه گزارش شده است. وی گفت که دمای هوا طی روزهای اخیر بسیار بالاتر از دمای معمولی ها در این فصل از سال طی سالهای اخیر رفته است.

صلیب سرخ لبنان نیز اعلام کرده است که آتش سوزی اخیر که این کشور را فرا گرفته بزرگترین و خطرناکترین آتش سوزی در لبنان است.

خبرگزاری رسمی لبنان روز سه شنبه در این باره اعلام کرد: متوسط درجه حرارت دیروز در این کشور به ۳۸ درجه رسید که با وزرش بادهای گرم همراه بود. سرعت باد امروز نیز در برخی مناطق لبنان به ۴۵ کیلومتر در ساعت رسیده است .

در این میان مناطق مختلف لبنان و حومه بیروت از ساعت های نخست بامداد امروز (سه شنبه) طعمه حریق شده اند که در اثر آن علاوه بر خسارت به مزارع کشاورزی و درختان زیتون، ستون دود حاصل از آتش سوزی در برخی مناطق موجب تخلیه منازل شده است .

در منطقه المنصوریه در حومه بیروت شعله های آتش برخی فروشگاهها از جمله یک مرکز فروش لاستیک را به کام خود کشید.

وزارت کشور لبنان ساعت ده صبح امروز (به وقت محلی) برای بررسی آتش سوزی ها و راههای مهار آن تشکیل جلسه داد. نیروهای ارتش این کشور نیز به منظور کمک در مهار آتش وارد عمل شده اند.

ریا الحسن وزیر کشور لبنان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجدید در این ارتباط گفت: به منظور هماهنگی و سرعت در اطفاء حریق اتاق عملیات در مناطق مختلف کشور تشکیل شده است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها