رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465667

روایت وزیر کشور از جزئیات بازداشت روح الله زم/از مدت ها قبل تور اطلاعاتی پهن شده بود

ساعت24-وزیر کشور گفت: باید با هر کسی که در قالب نفوذ، جاسوسی یا همکاری‌های رسانه‌ای مبتنی بر خلاف امنیت ملی اقدام می‌کند و اینگونه به کشور ما خیانت می‌کند برخورد شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره‌ اهمیت دستگیری روح‌الله زم گفت: این مساله خیلی مهم است و باید از دستگاه‌های اطلاعاتی به ویژه اطلاعات سپاه تشکر کنم. من به عنوان رییس شورای امنیت کشور عرض می‌کنم که دوستان از مدت‌ها قبل روی این موضوع تور اطلاعاتی پهن کرده بوده و سناریوهایی طراحی کرده بودند و موفق شدند.

وی ادامه داد: این موضوع باید درسی باشد برای همه دستگاه‌ها و افرادی که به عنوان معاند و مخالف دست به اقداماتی علیه امنیت ملی کشور ما می‌زنند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران شاید دیر و زود داشته باشد، ولی سوخت و سوز ندارد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نفل از ایسنا بخوانید؛

* {در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با عوامل داخلی کانال آمدنیوز}: باید با هر کسی که در قالب نفوذ، جاسوسی یا همکاری‌های رسانه‌ای مبتنی بر خلاف امنیت ملی اقدام می‌کند و اینگونه به کشور ما خیانت می‌کند برخورد شود. ولی این برخورد باید مستند، دقیق و کاملا اندازه‌گیری شده باشد تا موجب فضاسازی‌هایی علیه کشورمان یا افزایش اختلافات داخلی نشود؛ به هرحال این حق نظام، قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی است و همچنین خواست مردم است تا امنیت کشور حفظ شود و با هر کسی که با دادن اطلاعات به امنیت ملی کشور خیانت می‌کند برخورد شود.

* این مسئله باید برای همه دستگاه ها افرادی که به عنوان معاند و مخالف جمهوری اسلامی دست به اقداماتی می‌زنند که خلاف امنیت ملی و منافع ملی ما است درسی باشد که به هر حال بدانند اقتدار جمهوری اسلامی شاید دیر یا زود داشته باشد اما سوخت و سوز ندارد.

*{ درباره تدابیر اندیشیده شده برای بازگشت زائران از پیاده روی اربعین}: در ابتدا از مردم عزیزمان تشکر می کنیم به ویژه زائرین گرامی امام حسین علیه السلام برای اینکه از آن روزی که ما از طرف ستاد اربعین توصیه کردیم سفر را مدیریت کنند الحمدلله مدیریت خوبی شکل گرفت و تردد در مناطق مرزی به ویژه در داخل عراق از نظم برخوردار شد.

* خوشبختانه سه روز است که خروج و ورود ما به یک توازن و تعادل رسیده است و دیروز ورودی ما دو برابر نسبت به خروجی افزایش داشته است یعنی خروجی ما حدود ۱۰۳هزار نفر و ورودی ۲۳۰ هزار نفر بودند. انشالله این روند هم اینگونه ادامه پیدا کند امیدوار خواهیم بود در زمان بازگشت زائرین هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت.

* ما از سه روز قبل وسایل نقلیه و اتوبوس های زیادی را در مرزها به ویژه در محور مهران مستقر کردیم. انشاالله بازگشت به نحو احسن انجام شود.

* الان ما در حدود ۳۵ میلیون واحد های غذایی هومن کمک مردم و نذورات است توزیع کرده‌ایم. حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تاکنون در مناطق مختلف اسکان داریم و با همکاری که همه دستگاه اجرایی و مردم و نهادهای عمومی به ویژه شهرداری ها داشتند تا الان مشکل خاصی نداریم و انشالله در روزهای باقی مانده تا اربعین و دو روز بعد از آن همین همکاری باشد مشکل نخواهید داشت. رسانه ها هم واقعا خوب همکاری کردند و اخبار را به خوبی منعکس کردند و اگر این همکاری ادامه داشته باشد انشالله در مقابل مردم عزیز سر بلند خواهیم شد.

* ما در ایران هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم و با همکاری خوبی که دولت عراق و نیروهای نظامی و امنیتی عراق داشتند در آنجا هم مشکل نداشتیم.

*{ در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک}: ما در مورد انتخابات روند فعالیت‌مان همزمان با تقویم انتخاباتی خیلی خوب پیش می رود هماهنگی های لازم در همه حوزه ها وجود دارد. در مورد انتخابات الکترونیک م دستگاهاحراز هویت ۹۰ درصد از نظر صحت عمل در نحوه رای گیری به ما اطمینان می‌دهد شورای نگهبان هم تایید کرده و هم ما هم در صدد هستیم و آن را برای سراسر کشور اجرا کنیم.

* در۱۴۰ شرح مقرر شدهدر حوزه های دیگر از جمله شمارش و اخذ هم الکترونیکی شود که درباره این هم به یک هماهنگی‌های اولیه رسیدیم که انشالله هم نهایی خواهد شد امیدوار هستیم یک انتخابات سالم و قانونی داشته باشیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها